Румъния и Турция са два от най-важните пазари на Ford в Европа, като двете държави попадат сред 5-те страни в Европа, където американският автопроизводител държи най-голям пазарен дял през 2017 г.
Списъкът оглавява Великобритания, следвана от Турция, Ирландия е трета, а Румъния - пета. Между тях попада друга страна от Централна и Югоизточна Европа - Унгария, въпреки че регионът донесе големи съкращения на печалбата през 2017 г. за американската компания.
В Турция са продадени 116 200 коли на компанията на Хенри Форд през изминалата година. Тя е една от най-успешните автомобилни компании в южната ни съседка с 11.9% пазарен дял, а продажбите й в страната се повишават с 0.5% на годишна база.
Само през декември в Турция са реализирани 17 600 автомобила Ford. Американската компания има и 5 завода в страната, в които произвежда моделите си Cargo и Transit.
В Румъния компанията държи 8.9% пазарен дял, продавайки 11 800 автомобила - с 2300 повече отколкото през 2016 г. Благодарение на успешните продажби, автопроизводителят увеличава пазарния си дял в страната с почти 1%.
Най-продаваният модел на компанията в Европа остава Ford Fiesta с 253 600 регистрации, следван от Focus с 210 500 и Kuga със 151 900. Отчетливата тенденция купувачите все по-често да предпочитат SUV-та се забелязва и при американската компания, като продажбите на Edge и Kuga отбелязват най-голям растеж.
Компанията ненапразно премести производството на EcoSport в румънския град Крайова.
По-високите разходи за суровини и гаранционна поддръжка, както и въздействието на предстоящия Brexit допринесоха за по-ниски маржове и печалби преди данъци. Пазарният дял на товарни автомобили обаче се подобри в региона.
Печалбите на втория най-голям американски автопроизводител намаляват през 4-ото тримесечие, което отчасти се дължи на повишаването на цените на суровините и неблагоприятните валутни курсове.
Ford се опитва да подобри маржовете си на фона на свиващия се пазар на нови автомобили в САЩ. През изминалата година компанията продаде по-скъпи и рентабилни превозни средства (главно пикапи и SUV) в Северна Америка, отколкото на други пазари.
Нетният приход за четвъртото тримесечие възлиза на 2.4 млрд. долара или 60 цента на акция. Преди година Ford изгуби 781 млн. долара.



USD
CHF
EUR
GBP