Румъния и Турция са два от най-важните пазари на Ford в Европа, като двете държави попадат сред 5-те страни в Европа, където американският автопроизводител държи най-голям пазарен дял през 2017 г.
Списъкът оглавява Великобритания, следвана от Турция, Ирландия е трета, а Румъния - пета. Между тях попада друга страна от Централна и Югоизточна Европа - Унгария, въпреки че регионът донесе големи съкращения на печалбата през 2017 г. за американската компания.
В Турция са продадени 116 200 коли на компанията на Хенри Форд през изминалата година. Тя е една от най-успешните автомобилни компании в южната ни съседка с 11.9% пазарен дял, а продажбите й в страната се повишават с 0.5% на годишна база.
Само през декември в Турция са реализирани 17 600 автомобила Ford. Американската компания има и 5 завода в страната, в които произвежда моделите си Cargo и Transit.
В Румъния компанията държи 8.9% пазарен дял, продавайки 11 800 автомобила - с 2300 повече отколкото през 2016 г. Благодарение на успешните продажби, автопроизводителят увеличава пазарния си дял в страната с почти 1%.
Най-продаваният модел на компанията в Европа остава Ford Fiesta с 253 600 регистрации, следван от Focus с 210 500 и Kuga със 151 900. Отчетливата тенденция купувачите все по-често да предпочитат SUV-та се забелязва и при американската компания, като продажбите на Edge и Kuga отбелязват най-голям растеж.
Компанията ненапразно премести производството на EcoSport в румънския град Крайова.
По-високите разходи за суровини и гаранционна поддръжка, както и въздействието на предстоящия Brexit допринесоха за по-ниски маржове и печалби преди данъци. Пазарният дял на товарни автомобили обаче се подобри в региона.
Печалбите на втория най-голям американски автопроизводител намаляват през 4-ото тримесечие, което отчасти се дължи на повишаването на цените на суровините и неблагоприятните валутни курсове.
Ford се опитва да подобри маржовете си на фона на свиващия се пазар на нови автомобили в САЩ. През изминалата година компанията продаде по-скъпи и рентабилни превозни средства (главно пикапи и SUV) в Северна Америка, отколкото на други пазари.
Нетният приход за четвъртото тримесечие възлиза на 2.4 млрд. долара или 60 цента на акция. Преди година Ford изгуби 781 млн. долара.