Докато правителствата търсят заместители на конвенционалните двигатели с вътрешно горене, все повече компании се насочват към опити с е-горива като алтернативна форма на енергиен източник, пише Фелисити Брадсток за Oilprice. Понастоящем синтетичните горива могат да се разработват по няколко начина от отпадни продукти, а електрическата енергия за тях да идва от възобновяеми източници.
Засега водещият проект е партньорство между Siemens и Porsche, което стартира в края на миналата година в Чили, като автомобилният производител ще е главният потребител на продукта. Очаква се към 2022 г. те да произвеждат 130 хил. литра от е-горивото, а до 2024 г. производственият им капацитет да нарасне значително - до 55 млн. литра. През следващите две години прогнозата е за десетократен растеж.
Е-горивата на Siemens ще емитират 90% по-малко въглероден диоксид при изгаряне в сравнение с изкопаемите горива.
"Възобновяемата енергия вече няма да се произвежда само там, където има търсене за нея, а в местата, където вятърната и слънчевата енергии са достъпни в огромни количества", каза за проекта в Чили главният изпълнителен директор на Siemens Кристиан Брух.
"Предимството им е тяхната лесна употреба - е-горивата могат да се използват в двигателите с вътрешно горене и хибридите и може да се оползотвори съществуващата мрежа от бензиностанциите", каза и неговият колега в Porsche Оливер Блуме.
Но базираното на метанол гориво, което двете разработват, няма да може да се използва като заместител директно във вече съществуващите двигатели. Затова от Porsche работят върху система, с която те да се модифицират.
Същевременно през 2019 г. електромобилната промишленост беше оценена на 162,3 млрд. долара, а прогнозата е през следващите шест години тя да поскъпне до над 800 млрд. долара при годишен ръст от 22,6%. Но синтетичните горива може да се окажат прът в спиците ѝ, защото те ще предложат екологично чист начин за задвижване наколите.
До това може да се стигне обаче, ако Porsche и другите производители успеят да убедят правителствата, че тяхното решение е безопасно и екологично. Засега някои експерти смятат, че подобни алтернативи не трябва да се използват, защото ще увеличат разхода на автомобилите, което ще ги направи по-неефективни от електрическите алтернативи.
Така всичко отново е в ръцете на регулатора, който може да се окаже, че ще лиши хората от възможността да избират сами на какъв тип гориво да се движат, независимо от неговите ползи.



USD
CHF
EUR
GBP