Toyota представи новия си автомобил с горивни клетки, който е с напълно нов дизайн. Това изглежда е един от последните опити на автомобилния гигант да съживи търсенето на нишовата технология и да я направи масова.
Вторият най-голям автомобилен производител в света разработва превозни средства с горивни клетки повече от две десетилетия. Технологията обаче беше изпреварване от бързия ръст на конкурентните електрически превозни средства с акумулаторни батерии.
Преди автомобилното изложение в Токио, което започва на 24 октомври, Toyota представи прототипа на новия водороден седан. Колата е изградена на същата платформа като купето на модела LS на Lexus.
Новият модел Mirai е с по-дълъг диапазон на шофиране от предшественика си. Превозното средство е с напълно преработен пакет от горивни клетки и резервоари за водород, казват от компанията.
"Искахме да направим автомобил, който хората наистина искат да купят, а не само защото това е еко кола. Искахме нещо, което е забавно да шофираме", заяви Йошказу Танака, който е главен инженер на новия Mirai.
Спортният редизайн на возилото с по-дълго междуосие и по-ниско разположено шаси е забележимо отклонение от първото поколение Mirai, което прилича на по-голям хибрид Prius, пише Reuters.
Новият автомобил ще може да изминава с 30 процента повече разстояние с едно зареждане - или около 700 км. Освен това моделът ще струва по-малко от предшественика си заради преминаването към масово производство.
Оригиналният Mirai е един от трите автомобила с горивни клетки, които са достъпни за потребителите. Той струва около 5 милиона йени, или 46 500 долара.
Toyota е продала по-малко от 10 000 броя от Mirai. За разлика от тях Tesla продаде 25 000 седана Model S през първата година и половина.
Компанията отказа да оповести цена за модела и заяви, че ще бъде наличен от края на следващата година в Япония, Северна Америка и Европа.