Европейският производител на автомобили Peugeot иска да намери място сред най-популярните марки в Съединените американски щасти. Но има един проблем: компанията, която произвежда Peugeot, Citroen и Opel не е продала нито една кола в САЩ през последните три десетилетия.

"Нашата цел е да се превърнем в световен автомобилен производител", казва Карлос Таварес, 59-годишният ръководител на групата, пред The Wall Street Journal. "САЩ е страна, която е много близо до сърцата ни".

Планът му е дългосрочен - цели десет години. И е толкова бавен, че първата стъпка дори не включва продажба на автомобили, произведени от Peugeot - а вместо това се фокусира върху мобилно приложение за споделени коли. Така потребителите ще могат да шофират автомобили на марката дълго време преди да трябва да вземат решение дали да си купят такъв.

"Ако направим грешка, това означава край", казва той, и допълва: "Не искаме да влезем и да излезем. Искаме да влезем и да останем".

Peugeot се изтегли от САЩ през 1991 г. след години на западащи продажби, които през последната година удариха дъно от едва 4 261 броя. Но компанията има дълга история там, казва Таварес.

Откакто пое поста на почти фалиралата PSA Group SA, Таварес предприе стратегия на намаляване на разходите, подпомогната финансово и от Франция. През 2013 г. компанията бе на загуба от над един милиарда евро, а през следващата записа печалба от 8.1 милиарда евро и 6 процента марж.

GM не успяха да изведат Opel на печалба. Как ще го направи Peugeot?

GM не успяха да изведат Opel на печалба. Как ще го направи Peugeot?

Френският бранд мина през болезнена реформа. Такава чака и германците

59-годишният португалец назначи по-рано тази година Лари Доминик, който трябва да "опипа почвата". В Северна Америка вече работят две приложения на Peugeot - Free2Move, което позволява споделено пътуване, както и TravelCar - услуга, която позволява на собствениците да отдават под наем автомобилите си.

"Това е начин да навлезем без да поемаме големи рискове. Искаме първо да опознаем пазара и да научим колкото се може повече за потребителите чрез тези услуги", казва Таварес. След това Peugeot ще започне да използва свои автомобили за двете приложения, а евентуално - и да започнат да продават.

Междувременно изпълнителният директор на групата трябва да положи усилия да възстанови и Opel, които купи по-рано през годината в сделка за над два милиарда евро. Под шапката на GM марката загуби над десет милиарда евро от 1999 г. насам, но Таварес обеща скоро да върне компанията на печалба.