Руският пътнически самолет Сухой Суперджет 100, замислен като съперник на моделите на Airbus, Bombardier и Embraer, през тази година все още няма потвърдени поръчки, освен сделката с държавния превозвач Aeroflot, пише Reuters, цитирайки свои източници.
Сухой Суперджет 100, който започна да лети през 2011 г., бе първият пътнически самолет на Русия след падането на Съветския съюз. Въпреки милиардите, които Москва наля в проекта, историята му е изпълнена с огромни проблеми. Последният удар срещу компанията бе миналата година, когато Суперджет катастрофира в Москва и уби 41 души.
"Граждански самолети Сухой", която е контролирана от руската държавна холдингова компания Ростек, се надяваше да продава стотици самолети. Но слабото търсене, проблемите с обслужването и забавянето на доставки на резервни части в крайна сметка означават, че едва 142 самолета от модела са във въздуха в момента.
Аерофлот, която използва 54 самолета от модела, ще получи още 17 тази година. През 2018 г. националният превозвач подписа дългосрочна сделка за наем на 100 Суперджета между 2019 и 2026 г.
Два източника на Reuters, близки до компанията, казват, че Сухой няма други клиенти за 2020 г. Предприятието отказва коментар.
Моделът се използва основно от местни регионални линии, а успехът ѝ с чуждестранни превозвачи е смесен.
Ирландската компания CityJet спря да използва своите седем Суперджета миналата година, а мексиканската Interjet заяви миналата година, че планира да продаде своите 22 модела. IrAero, руска авиокомпания, настояваше за компенсация от Сухой заради проблеми с модела.През миналата година Сухой планираше да продаде 16 самолета, но изпусна целта и успя да достави едва осем. От тях пет Аерофлот получи под наем.
jorro-veliki
на 14.03.2020 в 10:49:33 #13Всичко руско е боклук, колхозници и самолети, все едно аборигени и компютри!
long-oceanius
на 08.03.2020 в 00:21:00 #12Муха, като си специалистка във въздухоплаването да те питам. Как се казва мъжка муха?
karamazov
на 29.02.2020 в 14:08:11 #11іс нa 28.02.2020 в 17:11:07#17 Лeтяx нa caмoлeтa двa пъти пpeз зимaтa. И пaĸ биx лeтял. ................................................................................................................................................................ Ами лети си!Щом ти харесва........Свят голям, хора всякакви! Демокрация.Никой в България не те задължава да летиш с определен самолет, или пък, да те задължава, както в Русия, да си ползваш отпуска като държавен служител само в Крим. Ние сме демокрация, дори и на някого да не му харесва. Приятни полети, господине!
ic
на 28.02.2020 в 17:11:07 #10Летях на самолета два пъти през зимата. И пак бих летял.
karamazov
на 28.02.2020 в 13:33:25 #9Муха, Както и да плашиш българите с руски топор, на мен лично Путин няма да ми липсва.Нито ще ми липсва някакъв си руски самолет, който никой по света не ще да купи.Само ще кажа, че ако е добър самолетът, все някой ще се излъже.Да, ама не! Не го искат Муха.Не го искат!И как да го искат, когато не е на нивото на западната конкуренция.За руснаците си е добър и даже са възхитени.Защото не е ИЛ, или Ту 164.Но не е и Еърбъс, нали? Летял съм само един път с руския самолет и повече не повторих.Дори и да не ми пасват часовете предпочитам с България Еър и нейният Еърбъс. Какво правя в Русия си е моя работа.Същото което правя в много дестинации в останалия свят.Такава ми е работата- изисква пътуване до много страни. А ти понамали малко злобата към българите, които не харесват Путин.Те са почти същия процент, като процентът на руснаците, които харесват Путин.Така, че сме квит.Какъвто процент руснаци харесват Путин в Русия, почти същият процент българи не го харесват в България. Направи си сам справката!
long-oceanius
на 28.02.2020 в 02:48:18 #8Аз искам да го купя! Давам $10 000.
karamazov
на 26.02.2020 в 09:14:50 #7Муха, Не само аз, а и може би хиляди българи са летели до Москва и обратно с този самолет. Много пъти съм се чудил и пак ще подчертая простотията на руските тролове, поне в България. Летял съм на този самолет, защото линията София-Москва се обслужва съвместно от България Еър и Аерофлот.Ти обаче, с фалшивото си недоучено перчене не си обърнал внимание на този факт!Българската компания ползва Еърбъс, а руската Сухой Суперджет.В зависимост от датите и часовете, които пътуващият си избира, той може да лети на отиване с българския, а на връщане с руския самолет.Или обратното.Ценат на билета от България Еър, или от Аерофлот е една и съща.Това е съвместно обслужвана линия.И всъщност като бизнес е добро партньорство. А Русия съвсем не е на Путин.Тя си е Русия.Утре тази мечка Муха, ще се отръска и Путин и путинизмът ще ги няма.Русия може да бъде обичана и уважавана и без Путин.Дори още повече.Повярвай ми.И бизнес връзките ще са още по-ефективни.Но без диктат.На равноправна основа.Сега на тази равноправна основа той работи въпреки институционалните пречки и Путин.Утре може и да има държавната подкрепа, но само след като мечката се отърси и заедно с диктатора си отиде олигархичния режим спирачка. Но ти си твърде ограничен за да разбереш това.Ти си просто един от многото папагали.
58eng
на 25.02.2020 в 20:00:41 #6Счетоводител, Карата е смел изследовател и рискува като алпинист
58eng
на 25.02.2020 в 04:31:28 #5Столипиново, Боинг не разчита замо на 737мах...
Финансист
на 25.02.2020 в 01:51:53 #4"Естествено" Karamazov !
loko-pd
на 25.02.2020 в 00:48:37 #3Те пък 737се купуват като топъл хляб а загуби в млрд.
58eng
на 24.02.2020 в 22:26:09 #2Кара,добре ,че си оживял-така ще оцениш по-високо това ,което имаш
karamazov
на 24.02.2020 в 20:25:00 #1Не знам с какво е комплектован, но съм летял с него и на никого не препоръчвам да лети с този самолет!Линията до Москва се обслужва от български Еърбъс и руски Сухой Суперджет на Аерофлот.Летял съм и с двата и затова препоръчвам да избягвате руския самолет.Той е като беден роднина на Еърбъса.Разликата е просто очевадна!аКачеството на изпълнение на интериора е ужасно!Шумът е значително по-голям.Вибрациите са осезаеми.Самолетът тропа отвред.Седалките са като дялани в сравнение с Еърбъса!