Една от най-големите в света компании за потребителски стоки - Unilever, рязко повиши цените на продукцията си през второто тримесечие, за да компенсира покачването на суровинните цени., съобщава Reuters.

Тези мерки помогнаха на компанията, притежаваща марките Knorr, Lipton и Sunsilk, да увеличи стойността на продажбите си с 7,1%, като превиши прогнозните очаквания за ръст от 5%.

За добрите тримесечни резултати принос има силното присъствие на Unilever на пазарите в Азия, Африка и Латинска Америка. Освен това топлото време в Европа увеличи търсенето на продукция, свързана с производството на сладолед и разхладителни напитки.

Печалбата на Unilever за полугодието нарасна с 10% и достигна 0,77 евро на акция, при прогнози на анализаторите за 0,71 евро.