В страните от Европейския съюз има средно по 0,56 леки автомобила на човек, показват данните на Евростат за 2022 година. Миналата година картинката едва ли е по-различна. В рамките на блока се забелязват сериозни вариации - от 2,34 коли на човек във Вале д'Аоста, Италия, до 0,08 в Майот, Франция, съобщава БНР.

През 2022 г. най-моторизираните региони в ЕС са били Вале д'Аоста, Италия, с 2339 коли на 1000 жители, следвани от автономна провинция Тренто, Италия, с 1431 коли на 1000 жители и автономна провинция Болцано, Италия, с 935 кола ни 1000 жители. От десетте най-моторизирани региона шест са в Италия, а по един има във Финландия, Гърция, Нидерландия и Чехия.

В България нивото на моторизация е малко под средното за ЕС.

Снимка 529237

На обратния полюс са френският отвъдморски регион Майот с 83 коли на 1000 жители, гръцкият Пелопонес с 203 на 1000 и френска Гвияна с 217 на 1000. От десетте региона с най-ниска моторизация четири са в Гърция, по два - във Франция и Румъния и по един в Германия и Австрия. Последните два са столичните региони Берлин и Виена.

Най-високото ниво на електрическа моторизация се наблюдава в някои региони на Нидерландия и Швеция - Флеволанд (12,8 на сто) и Утрехт (6,6 на сто) в Нидерландия и Стокхолм (6,6 на сто) в Швеция. От десетте най-електризирани региона по четири са в Нидерландия и Швеция, а по един - В Люксембург и Австрия.

Една от всеки 5 нови коли тази година ще е на ток

Една от всеки 5 нови коли тази година ще е на ток

В Китай делът на новите електромобили почти се изравнява с този на класическите

Една от всеки 5 нови коли тази година ще е на ток

Над 20% от всички произведени през 2024 г. автомобили се очаква да е на ток и през следващото десетилетие търсенето ще се повиши, става ясно от доклад на Международната енергийна агенция, за който Money.bg писа.

Въпреки опасенията на експерти за търсенето и по-пестеливите коментари на производителите в последно време, от агенцията очакват стабилни продажби - 17 млн. в рамките на годината при 14 милиона през 2023 г. През първата четвърт EV продажбите са скочили с 25% на годишна база - при положение и че преди 12 месеца се виждаше същият растеж.

На практика между януари и март на пазара са се реализирали приблизително толкова електромобили, колкото през цялата 2020 г.

Сериозен мотор на този растеж е Китай, където се очаква около 45% от продажбите на коли да са на електромобили. Интеграцията на веригите на доставка и сериозната държавна подкрепа превърна компании без дълга история като BYD в потенциален конкурент даже на утвърдените марки по света - с евтини, но и с луксозни модели.

Само за една година: Колите на старо у нас са поскъпнали с над 40 процента

Само за една година: Колите на старо у нас са поскъпнали с над 40 процента

Пред Money.bg говори Цветелина Цанева - изпълнителен директор на Асоциацията на вносителите на автомобили