Един от най-големите работодатели в региона на Велико Търново - британската компания Unilever, която е собственик на популярните сладоледи с марката "Дени", изнася производството си от България през август. Това обяви пред Money.bg Страшимир Грънчаров, който е регионален мениджър на дружеството у нас. По думите му причината за това е "липсата на кадри на българския пазар, която става все по-голяма".

От това лято производството на сладоледите ще бъде пренасочено към фабрики в съседните страни Румъния, Гърция и Турция.

"Искам да подчертая, че ние не затваряме бизнеса си в България, а просто сме принудени да преместим българското си производство, защото просто тук няма достатъчно хора, които искат да работят. В същото време очакваме, че на чуждите пазари ще ни излиза по-евтино, защото тук като цяло сме свидетели на нестабилни икономически условия", коментира пред Money.bg Страшимир Грънчаров.

Снимка 377878

Източник: EPA/БГНЕС

Съкращения на работници

Въпреки липсата на персонал и отчетените от Unilever по-неблагоприятните условия за производство у нас, в сладоледната фабрика на компанията в Дебелец, Велико Търново, работят над 120 служители. След затварянето на цеховете през идния август, "всички те ще бъдат обезщетени", казват от българския офис на британското дружество.

Световният гигант Unilever съкращава 1/3 от служителите си в Европа

Производителят на Dove и Persil съкращава 1/3 от служителите си в Европа

Редуцирането на офис персонала представлява логична стъпка от плана за намаляване на разходите, обявен през март

"Нашите марки, всички наши сладоледи ще продължат да се продават на българския пазар и след месец август. Българският ни офис и всички наши служители, освен работещите във фабриката, също ще продължат да упражняват професиите си. Подчертавам, нашият български бизнес няма да бъде закрит", казва Грънчаров.

Снимка 630334

Източник: iStock

Началото на сладоледения бизнес на Unilever в България

През 2018-а година гигантът Unilever получи разрешение от бъгларската Комисия за защита на конкуренцията да придобие българската компания "Сладоледена Фабрика" ООД, която произвежда и разпространява сладолед под марките Denny, Cornet, Cremona, Favorit и други.

В онзи момент пазарният дял на великотърновската "Сладоледена фабрика" беше между 5 и 10% на база обем и между 10 и 20% на база стойност. Unilever, която вече продаваше в България марките Eskimo и Algida, имаше пазарен дял от между 5 и 10% на база обем и 10 и 20% на база стойност.

Unilever придоби българската "Сладоледена фабрика"

Unilever придоби българската "Сладоледена фабрика"

Комисията за защита на конкуренцията одобри сделката

Производственото предприятие в Деблец, Велико Търново беше открито още през 2016-а година, като то стана второто най-голямо за производство на сладолед в България. Нещата останаха същите и след придобиването на бизнеса от страна на Unilever.