Един от най-големите работодатели в региона на Велико Търново - британската компания Unilever, която е собственик на популярните сладоледи с марката "Дени", изнася производството си от България през август. Това обяви пред Money.bg Страшимир Грънчаров, който е регионален мениджър на дружеството у нас. По думите му причината за това е "липсата на кадри на българския пазар, която става все по-голяма".
От това лято производството на сладоледите ще бъде пренасочено към фабрики в съседните страни Румъния, Гърция и Турция.
"Искам да подчертая, че ние не затваряме бизнеса си в България, а просто сме принудени да преместим българското си производство, защото просто тук няма достатъчно хора, които искат да работят. В същото време очакваме, че на чуждите пазари ще ни излиза по-евтино, защото тук като цяло сме свидетели на нестабилни икономически условия", коментира пред Money.bg Страшимир Грънчаров.
Източник: EPA/БГНЕС
Съкращения на работници
Въпреки липсата на персонал и отчетените от Unilever по-неблагоприятните условия за производство у нас, в сладоледната фабрика на компанията в Дебелец, Велико Търново, работят над 120 служители. След затварянето на цеховете през идния август, "всички те ще бъдат обезщетени", казват от българския офис на британското дружество.
"Нашите марки, всички наши сладоледи ще продължат да се продават на българския пазар и след месец август. Българският ни офис и всички наши служители, освен работещите във фабриката, също ще продължат да упражняват професиите си. Подчертавам, нашият български бизнес няма да бъде закрит", казва Грънчаров.
Източник: iStock
Началото на сладоледения бизнес на Unilever в България
През 2018-а година гигантът Unilever получи разрешение от бъгларската Комисия за защита на конкуренцията да придобие българската компания "Сладоледена Фабрика" ООД, която произвежда и разпространява сладолед под марките Denny, Cornet, Cremona, Favorit и други.
В онзи момент пазарният дял на великотърновската "Сладоледена фабрика" беше между 5 и 10% на база обем и между 10 и 20% на база стойност. Unilever, която вече продаваше в България марките Eskimo и Algida, имаше пазарен дял от между 5 и 10% на база обем и 10 и 20% на база стойност.
Производственото предприятие в Деблец, Велико Търново беше открито още през 2016-а година, като то стана второто най-голямо за производство на сладолед в България. Нещата останаха същите и след придобиването на бизнеса от страна на Unilever.
blade
на 24.01.2025 в 15:34:10 #2Герб и комапния ни обясняват как България била в криза, няма работа, мизерия... Какво излиза, че няма достатъчно работна ръка, която да е заета в производство и фирмата напуска България, честито. Какво ли ще стане ако наистина дойде кризата.
geosot
на 24.01.2025 в 14:25:05 #1Просто спираме да купуваме сладоледи, които не са произведени в България... Както казва дядо Тръмп: "Да направим България велика отново"