Твърди се, че така нареченото Поколение Z - родените между 1996 г. и 2012 г., е буквално от раждането си предразположено да се справя добре с технологиите. Все пак, тези младежи не помнят света преди iPhone и са израснали пред екраните на социалните мрежи. Най-възрастните сред тях вече работят и се оказва, че мнозина имат проблеми с техниката, която традиционно намираме във всеки офис, пише в свой материал "Гардиън".
- Проучване на HP показва, че около 20% от младите служители са били обект на неприятни коментари заради технически проблеми и това ги е накарало да се откажат да търсят помощ за проблемите, които имат с организирането на файлове, папки, сканиране, печат и използване на външна периферия - все неща, които са неизбежна част от деловото ежедневие.
- Още по-смущаващо е, че проучване на HR компанията LaSalle Agency е установило, че почти половината завършващи през 2022 г. не се чувстват технически подготвени за работа.
- Още малко социология: според данни на Dell 56% от хората между 18 г. и 26 г. смятат, че нямат достатъчно дигитални умения.
"Има един мит, че щом хлапетата са родени в информационната епоха, това ще им дойде интуитивно. Това не е реалистично - как ще знаят как се сканира нещо, ако никой не им го е показвал?", пита проф. Сара Декстър от Университета във Вирджиния.
Истината е, че Gen Z са свикнали да използват приложенията на смартфоните си, които са възможно най-лесни и удобни за потребителя. Работата с настолен компютър е нещо по-различно и понякога изисква малко повече усилие - а за хора, свикнали на моменталното удовлетворение от TikTok, това изглежда почти като мъчение.
Въпреки всичко, има надежда. "Поколението Z нямат проблем да се ориентират в софтуер, който не са използвали преди, защото те правят това цял живот. Свикнали са да действат на опит и грешка. Може да не са Дар Божи за колектива с автоматично придобити познания по Excel, но се учат бързо", казва Стив Бенч, който организира семинари за поколенческите различия в корпоративния свят.
Някои негови колеги събират хора на различна възраст на едно място, за да си говорят за техническите си затруднения. Именно срещата на поколението на факса с поколението на TikTok традиционно се оказва полезно и за двете страни.