Прогноза на Bank of America сочи, че поколението Z (родените между 1996 и 2016 г. )ще бъде "най-разрушителното поколение досега" и а доходите им ще надхвърлят доходите на поколенията до 2031 г.
"Революцията поколението Z започва, тъй като първото поколение, родено в онлайн ерата, вече навлиза в трудоспособна възраст и принуждава други поколения да се адаптират към тях, а не обратното", каза Хаим Израел, глобален ръководител на инвестиционна стратегия в BofA Global Research.
Според BofA икономическата мощ на поколението Z е най-бързо растящата, в сравнение с с всички други поколения. Очаква се доходите на това поколение да се увеличат пет пъти до 2030 г. до 33 трилиона долара с навлизането им на трудовия пазар, което представлява над една четвърт от глобалния доход, а след ще надминава доходите на поколението до 2031 година.
Девет от 10 души от поколението Z живеят на развиващите се пазари. С една пета от това поколение, живеещо в световен мащаб в Индия, BofA"s Israel казва, че "се откроява като държава от Gen Z". В Индия също отбелязват подобрени нива на грамотност на младежите, урбанизация и бързо разширяване на технологичната инфраструктура, се посочва в доклада.
Мексико, Филипините и Тайланд са някои от другите страни с нововъзникващи пазари и имат потенциал да "се възползват от революцията Gen Z".
BofA събира в доклада от комбинация от източници, включително международното тематично демографско проучване за 2020 г., в което са анкетирани над 14 500 потребители на възраст над 16 години. Използвани са данни от ООН, Euromonitor и Google Trends.
Почти половината от американските тийнейджъри са онлайн "почти постоянно", се посочва още в доклада, докато една четвърт от това поколение казва, че обикновено прекарват повече от 10 часа на ден на мобилния си телефон.
Половината от Z поколението също стриймват музика на своя мобилен телефон, така че BofA подчерта, че Universal Music Group, която е дъщерна компания на Vivendi е един от бенефициентите на тази тенденция.
Растежът на електронните спортове е в полза на Ubisoft, а Just Eat Takeaway и Delivery Hero могат да печелят от увеличеното услугите за доставка на храна.
44% от Z поколението са заявили, че са купуват предимно онлайн, използвайки комбинация от магазин и онлайн за пазаруване. Установено е, че те са по-малко чувствителни към цените, когато купуват продукти, като избират качеството над цената като техен основен фактор за закупуване.
Над 80% от поколението Z искат да притежават собствен дом,се казва още в доклада.