Американският телеком Comcast отправи официална оферта от 22 млрд. паунда (30.7 млрд. долара) за Sky, хвърляйки ръкавицата на 21st Century Fox на Рупърт Мърдок и гиганта в развлекателния бизнес Walt Disney Co., което допълнително заплита битка за най-големия британски телевизионен оператор.
Независимите членове на борда на Sky приветстваха предложението и заявиха, че оттеглят препоръката си акционерите да приемат офертата на Fox. Comcast предлага по 12.50 паунда за акция, като сделката ще бъде платена изцяло в брой. Офертата е с 16% по-висока от тази на Fox, която дава по 10.75 паунда на акция.
Медийният магнат Мърдок трябва да реши дали да увеличи предложението на Fox, за да отблъсне предизвикателството на Comcast, което ще засили риска от война в наддаването. Fox, която вече има 39% дял от Sky, планира да продаде телевизията на Disney като част от сливането за 52.4 млрд. долара, обявено през декември.
Компанията на Мърдок потвърди желанието си да купи Sky и "обмисля възможностите си". Тя обаче има сериозни проблеми с регулаторите във Великобритания, което забави покупката на Sky, обявена за пръв път през декември 2016 г.
Инвеститорите също очакват тежка и продължителна битка за британския телевизионен оператор. "Това може да предизвика война в наддаването. Сега имаме официално предложение, вместо просто предложение. На тези нива Sky е безплатен залог нагоре", заяви Алекс ДеГруте, медиен анализатор в Cenkos Securities.
Comcast очаква сделката за Sky да генерира годишни синергии от около 500 млн. долара чрез комбинация от повишени приходи и периодични икономии на разходи.
"Отдавна вярваме, че Sky е изключителна компания и ще пасне страхотно на Comcast. Надяваме се, че независимата комисия на директорите на Sky ще препоръча нашата по-добра парична оферта", каза изпълнителният директор на телекома Брайън Робъртс.
Придобиването на Sky ще увеличи способността на Comcast да инвестира в качеството на програмите, иновации и значително ще разшири международния му отпечатък. Около 1/4 от продажбите на Comcast ще идват от чужбина след успешното придобиване на Sky, в сравнение с 9% в момента.