Българите ще изхарчат за техника преди Коледа близо 200 млн. лв., съобщиха експерти в областта на пазара на електроника, цитирани от БТА. Въпреки икономическата криза тази сума е повече от 2009 г. Хората обаче вече не били склонни на т. нар. импулсивни покупки. Българите сега търсят изгодни предложения за домакински уреди.

Ръстът на цените на електрониката у нас за 2010 г. е под 10 на сто и се дължи основно на валутни колебания. През 2011 г. експертите не очакват съществена промяна на цените на техниката.

Прогнозите за пазара на електроника в България през 2011 година са за допълнително съживяване и среден ръст от около 15 процента. Кризата повишава чувствителността на потребителите не само към цената, но и към допълнителната стойност на продуктите, коментират експерти. Все повече се търсят т.нар. зелени продукти - причината е, че екологичните технологии водят до намаляване на сметките за ток и в дългосрочен план са изгодна инвестиция.

Експертите очакват спад на продажбите на бяла техника. Той обаче се балансира от сериозния ръст от 20 на сто при телевизорите, чиито продажби са основен двигател за развитието на бизнеса с електроника у нас. Влияние оказва и засиленото търсене на мобилни телефони.

Българските потребители вече се ориентират и към по-големи телевизори. Въпреки че 32-инчовите все още са най-търсените при LCD моделите, има категорична тенденция за засилване на търсенето на 37-инчови и 42-инчови. При плазмите доминират 42-инчовите продукти. Увеличава се търсенето на по-качествените и енергоспестяващи LED LCD телевизори.