Доставките на компютърен хардуер в България бележат спад за шесто поредно тримесечие, съобщи агенцията за проучвания и анализи CBN - Pannoff, Stoytcheff and Co. в доклада си за за последната четвърт на 2009 г., посочва TechNews.bg

Все пак от там отичтат и положителната тенденция, коятое, че графиката на кризата в достваките на хардуер прилича на "W"-образна, като спадът за последното тримесечие на 2009 г. е много вероятно да е второто дъно. Ако прогнозите за поведението на пазара на някои водещи бизнес анализатори се окажат верни, доставките на хардуер е възможно да излязат поне на нула в през второто тримесечие на годината.

Припомняме, че друга водеща аналитична компания IDC прогнозира, че от втората половина на годината в възможно пазарът да тръгне нагоре.

Бизнесът с хардуер в страната продължава да изживява най-трудните си периоди от началото на свободния пазар. Дори очакването от анализаторите засилено търсене на преносими компютри не се случва и няма как да помогне на пазара.

Пореден неочакван срив има в доставките и на мобилни телефони. Цели сегменти от технологичния бизнес се борят за оцеляване - поредният е този на печатащите  устройства, твърди CBN.

Дистрибуторите в страната изпитват напрежение, а те се сред най-големите нетни вносители на пари в бюджета (шест от тях са в списъка на НАП за големи данъкоплатци). Съкращенията продължават, драстично и рисково намаляват маркетинговите бюджети, алармира докладът.

"Правителството прави каквото може в тези условия. Изненадващи, дори и за нас, са сравнително високите обеми на обявените по ЗОП поръчки за хардуер в Q4'2009", се казва в друго независимо изследване на CBN. Обезпокояващо за анализаторите е, че в тръжните комисии експертното мнение не е на достатъчно високо професионално ниво, което заплашва нормалното функциониране и обновяване на техниката на редица национални информационни системи и респективно доверието към технологичния сектор.

Още в началото на 2009 CBN направи безуспешен опит да обърне внимание на браншовите организации, че не следят достатъчно активно процесите на пазара, нямат разработени антикризисни програми и адекватно публично присъствие - за разлика например от строителния, туристическия или автомобилния сектори.