Вероятно проверявате доста често телефона си и се случва да имате съобщения, на които сте забравили да отговорите, пише в публикация на своя сайт Световният икономически форум.
Писането в мобилни приложения на смартфона, станало известно като чатене, се оказва ежедневен източник на стрес за близо 31% от хората, според проучване на Viber. Един на всеки петима от анкетираните е посочил, че не успява да отговори навреме на всички чатове, а един на всеки шестима игнорира всички получени съобщения.
Изследването акцентира върху еволюцията на чатенето, което започна само с отговорите "да" и "не", когато се разбирахме с приятели, а сега е цял виртуален цветен свят с емотикони.
За да бъде преодолян стресът, трябва да имаме добре развита дигитална интелигентност или умения. Те представляват редица от емоционални и когнитивни способности, помагащи за справянето с негативите от дигиталния живот, който водим.
Институтът за дигитални умения дори започна кампания за образованието на деца с цел изграждането на хигиена на поведението във виртуалния свят. Освен съвети тяхната програма включва и задачи, които да развият дигиталните умения на най-малките интернет потребители.
Институтът е публично-частна организация, основана през октомври 2016 г. по време на семинар на Световния икономически форум, от сътрудничество между южнокорейската неправителствена организация InfollutionZERO и технологичния университет Nanyang в Сингапур.
Движението #DQEveryChild на института, което има за цел да предпази и образова децата в дигиталната сфера, търпи развитие откакто е представено през март 2017 година, заради признанието на правителствата, че е от изключителна важност. По-специално, признанието, че има спешна нужда следващото поколение да може да прекарва ефективно времето над екраните и да избягва онлайн заплахите.
"В Сингапур едно 12-годишно дете прекарва над 6 часа над електронни устройства", казва Лок Хан, председател на Media Literacy Council. Той добавя още, че с толкова много прекарано време в дигиталното пространство, е важно децата да се мотивират да усъвършенстват дигиталните си умения и да знаят как да се пазят от опасностите.
Добрите дигитални умения се асоциират с безопасно ползване на интернет, добри академични постижения, по-голяма световна осведоменост и съпричастност, се казва в инициативата.