Министерството на промишлеността и търговията изключи всички леки и лекотоварни автомобили (LCV) от програмата за преференциален лизинг; за да направи икономии в бюджета. Сега само купувачите на превозни средства от категория D (автобуси с девет места) ще могат да получават субсидии. За това пише "Комерсанть", позовавайки се на свои източници .

Според един от събеседниците на деловото издание в парично изражение "диапазонът на пазара на субсидирани автомобили е стеснен десетки пъти". В допълнение към автобусите от категорията LCV, можете да получите помощ само при закупуване на трактори KamAZ и електрически превозни средства.

Всички товарни версии на GAZ и Sollers LCV , цялата линия Haval и всички китайски модели на калининградския Avtotor (BAIC, Kaiyi, SWM) изчезнаха от програмата. Причината за това решение е необходимостта от икономия на бюджетни средства. Източници на изданието твърдят, че ограничението е заради желанието наличните средства да се разтегнат за по-дълъг период.

Русия вече е пазар №1 за китайските автомобили

Русия вече е пазар №1 за китайските автомобили

Ефектът след напускането на западните марки

Има и версия, че няма достатъчно пари за модернизиране на автобусния парк и увеличаване на продажбите на електрически превозни средства, така че е въведен приоритет за тях. Общо два милиарда рубли се очаква да бъдат изразходвани за преференциален лизинг на автомобили през 2024 г. Същата сума беше планирана и преди година, но през лятото сумата беше увеличена със 7,8 милиарда рубли (780 милиона евро, при сегашния валутен курс около 100 рубли за едно евро, бел. ред. ).

В Русия определиха на кои марки автомобили може да се возят държавните чиновници

В Русия определиха на кои марки автомобили може да се возят държавните чиновници

Целта е да се подпомага родното производство

Представител на групата ГАЗ нарече такова сериозно съкращаване на програмата неочаквано. Заради него около хиляда коли останаха в дилърската мрежа. Условията за тях вече са одобрени и документите са оформени, но сега всички сделки са развалени. В същото време, допълни той, основната част от продажбите на лекотоварни автомобили са на лизинг и основно по преференциална програма. В тази връзка "ръчното регулиране" на пазара значително увеличава несигурността в индустрията.

Продажбите на употребявани автомобили в Русия скочиха с близо 30%

Продажбите на употребявани автомобили в Русия скочиха с близо 30%

Lada остава пазарен лидер в този сегмент сред 5 млн. коли, продадени до септември

Sollers предложи финансирането да бъде увеличено през годината. В противен случай, заяви автомобилният производител, продажбите ще започнат да стагнират. Autostat смята, че ако програмата не бъде преразгледана, пазарът ще падне с пет процента вместо дори слабия сежгашен растеж.

По-рано ръководителят на КамАЗ Сергей Когогин заяви , че московският автомобилен завод Москвич няма да се стреми да произвежда 50 хиляди автомобила годишно. Тази година се очаква да събере 30-35 хиляди, а компанията ще достигне нивото на рентабилност при производството на 40 хиляди коли.