„Български държавни железници" ЕАД и НК „Железопътна инфраструктура" предприеха мерки за повишаване на качеството на услугите, съобщават от Министерство на транспорта.

По нареждане на министъра на транспорта Петър Мутафчиев двете железопътни предприятия са изготвили програми за периодични проверки на качеството на обслужване, почистването на районите около административните сгради, приемните здания на гарите и пространствата около тях (перони и коловози), отстраняването на временните намаления и завишаването на скоростите и не на последно място -контрол на изпълнението им.

БДЖ ЕАД са започнали масови проверки на подвижния си състав и по-точно - на пътническите превози в София, Пловдив и Горна Оряховица.

В периода 13-14 януари 2007 г. са проверени 317 влака по отношение на качеството на обслужване на пътниците. Централно поделение "Пътнически превози" изготви анализ. В резултат на това са констатирани следните нередности:

  • влошено санитарно-хигиенно състояние на подвижния състав - 35%;
  • масово не се изпълнява заповедта за ограничения за тютюнопушенето във влаковете;
  • проблеми с отоплението на вагоните - 6 %;
  • проблеми с осветлението на вагоните - 13 %;
  • технически неизправности на вътрешното оборудване на вагоните - 28 %;
  • неокомплектоване на съставите с маршрутни табели - 38%;
  • пропуски в предварителната информация за пътници на гарите - 15%.

БДЖ ЕАД обяви, че предприема следните мерки, за да отстрани нередностите:

  • доставена е хлороводородна киселина за външно измиване на вагоните, както и на санитарния възел;
  • пусната е в експлоатация спряната до момента инсталация за външно измиване на влаковите състави в депо „Надежда";
  • изготвен е подобрен график за външно редовно измиване на влаковите състави и електро-мотрисни влакове (ЕМВ);
  • стартирала е процедура за доставчик за препарати за вътрешно измиване на вагоните, както и за дезинфекциращи и ароматизиращи средства за санитарните възли на вагоните;
  • с наличните материали започна основно външно ръчно измиване на вагоните и почистване на санитарните им възли. До този момент са измити 156 вагона (допълнително от графика), които представляват 25% от работния парк вагони. Измити са и 17 ЕМВ или 50% от намиращите се в експлоатация;
  • коригирана и подобрена е технологията за външно и вътрешното почистване на влаковите композиции;
  • предприети са действия по отстраняването на нередностите по вътрешното оборудване на вагоните, констатирани по време на проверките - запълнени са отвори на липсващи огледала и са подменени предпазители, и др;
  • изготвена е програма за периодични проверки на качеството на обслужване и контрол на изпълнението й;
  • започна разработването на типови проекти за обзавеждането и информационното обслужване в различните категории влакове.

Във връзка с подобряване на качеството на услугите, предлагани от железниците, НК „Железопътна инфраструктура" е направила следното:

  • създаде график за почистването на районите около административните сгради на НК ЖИ, приемните здания на гарите и пространствата около тях /перони и коловози/. В района на град София бяха почистени гарите София, Захарна фабрика, Подуяне Искър, София-север, Илиянци, Горна баня, както и районите на административната сграда на Централното управление.
  • предприе мерки за отстраняването на временните намаления и завишаването на скоростите, както и доброто взаимодействие между оперативно-диспечерските служби на НК ЖИ и БДЖ ЕАД. От началото на тази година се наблюдава чувствително подобрение на движението на влаковете. Закъсненията, особено на международните и вътрешните бързи и пътнически влакове, са сведени до минимум.
Министърът на транспорта Петър Мутафчиев поиска ежеседмичен отчет за допуснатите закъснения на влаковете и предприетите действия за преодоляването им.