
Алгоритмите, които са използвани в компютърните програми, помагат на инвеститорите да отсеят бързо най-важните за тях сведения от огромния океан от информация, в който има вероятност да се удави ако започне ръчно да обработва новините и коментарите. След което, много по-лесно и навреме могат да се вземат решенията за търговия на световните пазари.
Все още обаче, новините публикувани в блог-страниците и чат-форумите са предизвикателство за тези програми-роботи. Благодарение на иновацията, хедж-фондовете, които разполагат с ограничен персонал, имат достъп до правилната информация и могат да реализират толкова търговски сделки, колкото голяма банка. Това от своя страна оказва изключително благодатно влияние върху медийния бранш.
Спекулантите и други интрадей инвеститори като щатските хедж-фондове, купуват компютърната програма, която с изключителна точност преравя милиони страници текстова информация на ден, за да търси ключови думи, които дават нужната основа за успешна търговия. Най-популярната такава програма в момента е на фирмата StreamBase Systems.
Най-търсените фрази са „понижаване на прогнозите" или „повишаване на бдителността" ( и двете се отнасят главно за ФЕД и политиката му за лихвените нива). Друга често използвана фраза е „звездно представяне" на някоя компания, новина която съвсем реално може да повиши цената на акцията.
Хедж-фондовете с техния лудешки стил на търговия, често се възползват от опцията на програмата да отсява новини и автоматично да прави търговски сделки вместо тях, като залагат изцяло на бързината, за да правят печалби. Все пак по-дългосрочните инвеститори са доста по-малко склонни да наводняват пазара с откриване на позиции заради прочетено заглавие на новина. Те използват платформата, за да се информират по-пълно и навреме за компаниите, чийто акции имат в портфейлите си и да формират по-адекватни стратегии за бъдещите си инвестиции.
Неделчо Съботинов
на 26.06.2007 в 21:58:53 #3Абе я стига бе, кой от читателите на икономически новини не е наясно какво е ФЕД, че за тях това е много по-известно от БНБ. Е вярно баба Мара от село Едикое си не знае какво е ФЕД, но пък и на кого му пука за това. Колега по-долу, с изказването си показваш невероятна некомпетентност и по-лошо обиждаш другите хора, които все се надявам поназнайват това онова. Не е и вярно, че хората които знаят какво е това прословуто чудовище ФЕД няма да им е интересна тази новина, на мен ми беше интересно и се порових в сайта на компанията и си свалих програмата. Ама айде мислете като пишете по форумите...
marana
на 26.06.2007 в 17:29:21 #2така ли мислиш?
не че нещо особено, но според мен се справят доста добре. просто сравни.
критиката за ФЕД не е оправдана, защото да се обяснява абревиатурата ФЕД в икономическо издание е същото, както в ежедневник да се пише Министерството на Вътрешните Работи (МВР, Вътрешното).
Всъщност не е нужно всичко да се хареса на всеки. даже е опасно ако някой журналист твърде поне да се харесва, не мислиш ли?
Статията ми хареса. има връзка с машинките за т.нар. контент анализ. но според мен мислещият ум не може да се замени. мисли какво пишеш по форумите
ZZZ
на 26.06.2007 в 17:00:09 #1Намирам за изключително неуместно използването на префесионални чуждици без пояснение за значението им в текст като този. Пример: "ФЕД". Какво за бога!? Кой е аудиторията за такъв материал според вас? Ако статията ви има за цел да образова хората, които знаят какво е "ФЕД", то бих ви казал, че тези хора нямат нужда да получават това образование от българската интернет преса. Те следят източниците на английски език. Ако вместо това статията е насочена към аудитория, за която тази тематика представлява непрофесионален интерес, то следва да правите пояснения от рода на "ФЕД" (съкращение за Федералния Резерв - Централната Банка на САЩ). Просто начина, по който подхождате към тези подробности (и много други) говори за много ниско ниво на журналистически професионализъм.