Комисията за защита на конкуреницята предяви на „Транском Автогара" ЕООД и „Галис Автогара" ООД твърдения за извършено нарушение по чл. 21 от ЗЗК - злоупотреба с господстващо положение на пазара за „предоставяне на сектор на превозвачите, осъществяващи обществен автобусен превоз на пътници (с изключение на тези по градските линии)", която може да предотврати, ограничи или наруши конкуренцията на пазара за услугата „автобусен междуградски транспорт" и да засегне интересите на потребителите посредством налагане на необосновани цени и прилагане на различни условия за един и същ вид услуга по отношение на търговските им партньори, с което те се поставят в неравноправно положение.
Производството е образувано по искане на Национално сдружение на автобусните превозвачи в България за установяване на евентуална злоупотреба с господстващо положение от страна на „Транском Автогара" ЕООД. През м. септември 2013 г. Комисията конституира като ответна страна по преписката и „Галис Автогара" ООД.
Автогара Юг в гр. Русе се стопанисва и управлява в последователни периоди от „Транском Автогара" ЕООД и от „Галис Автогара" ООД. Двете дружества предоставят всички услуги, свързани с автогарово обслужване на автобусни превозвачи. Предмет на проучване в производството е модела на ценообразуване на услугата „предоставяне на сектор", който Транском Автогара и Галис Автогара използват при определяне на цената, заплащана за услугата от автобусните превозвачи, за които автогарата е начална, междинна или крайна спирка.
Комисията счита, че моделът на ценообразуване, който се основава на маршрута, изминат от всеки един превозвач до крайна дестинация, представлява налагане на необосновани цени, тъй като не взима предвид разходите на дружеството за предоставяне на услугата. В същото време използваният модел води до дискриминация между различни превозвачи посредством прилагането на различни условия за един и същ вид услуга. Обвързването на цената на автогаровото обслужване с маршрута на превозвача въвежда диференциран подход, при който превозвачите, превозващи на далечни разстояния, са принудени да заплащат по-висока цена.
В срок от 30 дни страните имат право да представят писмени възражения по предявените твърдения, право на достъп до материалите по преписката и да поискат да бъдат изслушвани в открито заседание на КЗК във връзка с предявените твърдения.