Първият дотовор е за строителство и техническа помощ за реконструкция и електрификация на жп линията Пловдив-Свиленград по коридори IV и IX.
Общият бюджет за целия проект е 340 милиона евро.
Изграждането на новия електрифициран железен път ще доведе до намаляването на времето за пътуване, намаляването на замърсяването на околната среда, повишаването безопасността на движение, понижаването на разходите за поддържане на железопътната инфраструктура и др.
Съгласно изготвения договор се предвижда строителство на железен път и електрификация на отсечката Първомай-Свиленград-турска/гръцка граници.
Стойността на договора е 162.5 млн. евро.
Железопътната линия трябва да бъде реконструирана за максимална скорост от 160 км/час за конвенционални влакове и за 200 км/час за влакове с накланящи се кошове и да се изгради електрификация за максимална скорост от 200 км/час.
Ще бъдат подписани още два договора по инфраструктурни проекти за строителство и техническа помощ по изграждане на системи за сигнализация, телекомуникации и СКАДА за Пловдив-Свиленград както и модернизация на железопътната линия Видин-София.
Изпълнител е Консорциум между „Талес рейл сигналинг солушънз" (Австрия) и „Алкател Лусент" Румъния
Стойност на договора е 35.5 млн. евро
Системата за телеуправление на обектите на електрификацията и енергетиката (SCADA) ще осъществява оперативно контрола и управлението на тягови подстанции, секционни постове, гарови разединители и разединителите на неутралните вставки в участъка Пловдив - Свиленград дистанционно от ЦДП (Централен диспечерски пост).
След изграждането на новите съоръжения и железен път и внедряване на осигурителните, телекомуникационни и SCADA системи в участъка ще се развиват скорости от 160 км/ч за конвенционален и до 200 км/ч за неконвенционален железопътен състав.