Главният изпълнителен директор на Volkswagen AG Херберт Дайс явно е бил на почивка - и явно е отишъл с новия електрически модел на марката ID.3 Pro S. Как знаем? Самият той лично се оплака от зарядната инфраструктура и конкретно от състоянието на зарядните станции на Ionity, в която VW има дял, предава Bloomberg.

Дайс разказва в LinkedIn, че е имал проблем с намирането на свободна и работеща зарядна станция около алпийския проход Бренер, намиращ се между Италия и Австрия. Той посочва, че в търговския център наблизо всички станции са били заети. "Продължихме към Тренто. Дори и след критиките от миналата година: нямаше тоалетна, няма кафе, жалка. Това е всичко, но не и премиум изживяване, IONITY", написа шефът.

Снимката, която директорът на VW публикува

Източник: Херберт Дайс/LinkedIn

Снимката, която директорът на VW публикува

Ionity е съвместно дружество между VW, Daimler, BMW и Ford. То бе създадено през 2016 г. като отговор на мрежата от зарядни станции на Tesla. Критиките на Дайс само част от малкото, които идват от акционерите.

Силке Багшик, маркетинг директор във VW, миналата година се оплака, че цените за зареждане са твърде високи. Шефът на Audi Маркус Дюсман заяви пред в-к Handelsblatt през януари, че компанията обмисля да създаде собствена зарядна инфраструктура в големите градове, вместо да разчита на Ionity.

Недоволството подчертава притесненията на германските производители, че зарядните станции остават слабата брънка в опитите им да настигнат Tesla. След като продажбите на електромобили се утроиха в Европа през миналата година, компаниите се опасяват, че дългите опашки пред зарядните станции ще откажат купувачите.

Добрата новина за тях, че Tesla съобщи, че ще отвори своята мрежа за всички електромобили.

Tesla отваря зарядните си станции за всички електромобили

Tesla отваря зарядните си станции за всички електромобили

Мъск потвърди, че това ще се случи по-късно тази година