От този февруари шофьорската книжка има нова цена и тя е около 1800 лева. Толкова ще ви струва курсът в случай, че сега се запишете на него. А причина за това почти двойно увеличение е ръстът на работната заплата, по-скъпите горива и различни услуги, коментираха за Money.bg от Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка.
Вече един учебен час струва между 45 и 55 лева. Предстои да се въведат и нови електронни системи, по които ще се провежда теоретичното обучение. Това е отделен сегмент в общата цена на курса, който ще струва около 200 лева.
"Един моточас се базира на 32 елемента и те поотделно формират цената му. Тук влизат осигуровки, фонд работна заплата, годишен технически преглед и още много елементи", коментира Йонко Иванов.
Източник: БГНЕС
Въпреки, че цената на книжката вече ще е по-солена и въпреки непрестанните критики, че учебните часове не са достатъчно, към момента задължителни допълнителни не се предвиждат. Към днешна дата задължителните часове по кормуване са 31. И все пак промяна в процеса на обучение ще има.
Хартиените картони, по които сега се води обучението, отпадат, а часовете вече ще се регистрират в мобилно приложение. Целта е да се прекрати установилото се от години сговаряне между автошколи и курсисти, при което на вторите се преподават по-малко от задължителния брой часове и не се покриват ключови шофьорски упражнения.
"Новата система е лесна за използване и ще работи като приложение на смартфоните на инструкторите. Тя ще събира данни за броя на предоставените часове, изминатите километри и спазването на етапите от методиката за обучение.
Това ще позволи по-добър контрол без необходимост от инсталиране на GPS устройства в автомобилите или реално време наблюдение от страна на администрацията", обяснява Дамян Войновски, който е изпълнителен директор на ИА "Автомобилна администрация".
Приложението ще регистрира началото на учебния час, както и неговият край. В него ще се записва и съдържанието на отработения час като шофиране на магистрала, извънградски или градско шофиране. Ще се засича още местоположението, средната и максималната скорост и изминатите километри.
Според изчисленията на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България (АКАБ) сега заложените в закона упражнения по кормуване в рамките на 31 часа не могат да се покрият с по-малко от 700 км пробег.