Скандинавският производител на автомобили - Volvo излезе с нова рекламна стратегия. Новият маркетингов слоган на компанията в Германия е: "Не купувайте тази кола, наемете я!"
Това може и да звучи странно, но напълно отговаря на новите цели на компанията - изграждане и популяризиране на споделеното пътуване, което от компанията очакват да е в основата на близо половината от продажбите й до 2025-та година.
Според Volvo "абонаментът" за автомобилите й, по подобие на стрийминг услуги като Netflix и Spotify, ще засили връзката на компанията с потребителите.
Какво представлява абонаментната услуга на компанията?
Клиентите заплащат една месечна такса, която покрива всички раходи, застраховки и ремонти на автомобила.
"Това е един много прозрачен и безпроблемен начин за притежаване на автомобил", според изпълнителния директор на компанията - Хакан Самуелсън. "При този план знаете точно какво ще Ви струва ползването на автомобила".
Ето и как изглежда една от многото немски реклами, разпространени от Volvo:
Рекламата гласи - "Не купувайте тази кола. Абонирайте се за нея".
След ограничен пробен период в САЩ и Европа през изминалата година, Volvo въведе национална програма в Германия от октомври.
Месечният абонамент за автомобили на компанията варира от 498 евро (близо 1 000 лева), за базовата версия на компактния високопроходим спортен модел XC40 до 929 евро за супер модерния XC90 SUV - с алуминиеви джанти и кожена тапицерия Nappa.
От Volvo казват, че абонаментът се различава от традиционния лизинг по това, че няма такса за авансово плащане или остатъчна стойност, а цената включва застраховки, данъци, пътна помощ и услуги, като например монтаж и съхранение на зимни гуми.
Разбира се Volvo не е първата компания, която се опитва да е пионери при абонаментите и споделеното ползване на автомобили. Ford Motor Co. предлага автомобили в Сан Франциско и Лос Анджелис, като абонамента за тях стартира от около 405 долара месечно, преди данъци.
Porsche, Mercedes-Benz и Cadillac позволяват на шофьорите в избрани градове да сменят моделите от висок клас многократно през годината, срещу такса от 1 000 до 2 000 долара на месец.
Програмите за споделено ползване на автомобили, е опит на водещите производители да се възползват от културата създадена при цяло едно поколение и свързана със споделеното потребление. Тази нова култура намалява сериозно интереса за покупка на автомобили от младите.
Във Великобритания само 30% от младите на възраст между 17- до 20-години имат шофьорски книжки, или почти наполовина в сравнение с 90-те години на миналия век. Подобни тенденции се наблюдават и в САЩ и други развити страни.
"Колата не е вече толкова важна за младите хора, колкото бе през 80-те или 90-те години на миналия век", смята Ян-Филип Хасенберг, партньор в консултантската фирма Roland Berger. "Абонаментът за автомобил е удобен начин да имаш такъв без финансов риск.", допълва още експертът.
Недостатъкът на абонаментните схеми е, че абонаментите за автомобили са по-скъпи от закупуването им, или дори от лизинга. В Германия например, лизинговият договор за нов XC40 започва от около 300 евро на месец - 40% под цената на абонамента. Разбира се, трябва да се има предвид, че той не включва всички допълнителни разходи по поддръжката му, както и необходимите застраховки.
Идеята за автомобилни абонаменти ще изисква и много повече усилия от автомобилните производители, за да накарат повечето потребители да я приемат. Едва една четвърт от германците и 14% от американците биха се абонирали за автомобил, а по-малко от половината заинтересовани са казали, че биха плащали повече от 500 евро на месец, според проучване на консултантската компания Oliver Wyman.
Защо се хвърлят толкова усилия тогава?
Защото автомобилните производители смятат, че така биха се справили с проблема на намаляващите продажби в бъдеще. Компании като Volvo са убедени, че по този начин ще поддържат по-близка връзка с клиентите си и ще получават "обратна връзка" от първа ръка.
Няма да е нужно и потребителите да чакат с години, преди да спестят достатъчно средства, за да се присъединят към шведската марка, когато имат нужда от автомобил. Абонаментите ще дадат богати данни за навиците при шофиране, предпочитанията за споделяне и износването на автомобилите.
С абонаментите, ще могат да се предоставят и нови услуги. Търговски вериги като Amazon ще могат да ползват купетата на Volvo на паркингите, като предпочитано място за доставки на стоки. Договори с търговската верига вече са сключени в страни като САЩ, Швеция и Швейцария.
Някои бизнеси приемат абонамента с "широко отворени обятия". Такива биха им спестили сериозни разходи и инвестиции за закупуване и поддържане на автомобили, които не се знае дали ще са им необходими след шест месеца, или пък две години. Те просто ще си го включват към месечните разходи и ще имат възможност без сериозни загуби да го прекратят в момент, когато вече нямат нужда от него.
В допълнение, при повреда на автомобилите, те биват замествани с други и по този начин не се губи време и ресурс от компаниите.
Kpace
на 31.12.2018 в 09:34:28 #1Поредният начин за смучене на още повече кинти от автоиндустрията. Най-добре е, да не притежаваш нищо. Всичко под наем и абонамент - жилище, кола, телефон, .... Безгрижен си живееш. Но банковата сметка е все на нула.