-Г-н Циу, Huawei е известна в глобален мащаб най-вече със своя бизнес на пазара на смартфони. От колко време компанията присъства на българския пазар и с какво са свързани основните й дейности тук?
- Бизнесът на Huawei е разделен в три различни сегмента. Исторически първо компанията развива дейността си, свързана с изграждането на мрежи за телекомуникационните оператори. При него можем да кажем, че днес една трета от глобалното население ползва наши мрежи.
Лонгруи Циу (Джефри) е управител на Huawei Consumer Business Group за България и Македония от края на 2016 година. Преди това е ръководил офисите на компанията в Индия, Сърбия и Швеция.
Бизнесът с мобилни устройства започва през 2004 година с появата на първия мобилен телефон на компанията. 5 години по-късно е пуснат първият й смартфон. Първоначално тя прави такива за свои клиенти, например телекоми, които ги продават под своите брандове. Третият бизнес е свързан с предоставянето на решения за телекомуникационните компании, свързани с тяхната дейност. В България развиваме дейност и в трите отделни групи.
Източник: Теодор Пенчев / Money.bg
-Кога компанията отваря първия си офис в България?
- Много хора смятат, че присъстваме на пазара от скоро, като ни свързват най-вече с бизнеса ни със смартфони. Той започва да работи още през 2005 година, като той покрива мрежовите услуги на компанията. Смартфоните ни се продават на българския пазар от 2010 година. Преди две години пък врати отвори центърът за обслужване на клиенти в София.
- Как можем да кажем, че се развива българският пазар за компанията в сравнение с останалите в Централна и Източна Европа?
- През тази година в държавите в региона, включително и в България, отчитаме много бързи темпове на растеж. На българския пазар отчитаме 67% ръст на приходите ни на годишна база. По обем на продажбите сме в топ 2 за страната.
Бизнесът ни с устройства се разви много добре особено през последните години. Успяхме да изпреварим Apple, както по доставки, така и по продажби към крайни клиенти (според данни на IDC и Gartner).
Мисля, че успехът основно се дължи на разпознаваемостта на продуктите ни от страна на потребителите. Също така можем да го обясним още с това, че изградихме доверие към марката. Ние отчитаме и един друг сериозен фактор за развитието ни - значителна част от хората, използвали наши устройства, ги препоръчват.
Източник: Теодор Пенчев / Money.bg
- Кои са най-популярните модели на Huawei у нас в момента?
- В началото на април представихме нашия флагман P20 Pro. На българския пазар моделът се справя много добре. По отношение на обема продажби най-популярен в страната е P20 Lite, който е много успешен модел, защото по цена той е в средния клас, но неговата визия, както и функциите му са много близки до тези на флагмана. През този месец предстои да пуснем новите флагмани от серията Mate 20. Този модел очакваме да бъде сред най-добре праставящите се. България ще бъде една от първите държави в Европа, в които ще стартират продажбите. Моделите ще дойде по-бързо, отколкото на редица западни пазари, като Германия, например.
- Кои са най-важните неща за българския клиент, когато избира нов смартфон?
- Със сигурност камерата е нещото, което предизвиква сериозен интерес сред българските потребители. Тя се оказва сред най-важните фактори за клиентите ни тук и заради това камерата е едно от нещата, на които разчитаме най-много за продажбите си. Другото нещо, което важи особено за бизнес сегмента, е издръжливостта на батерията. Хората в България се интересуват много и от хардуер параметрите на устройствата, като процесора, паметта и други.
Може да се каже обаче, че само между 5 и 10% от хората използват пълния капацитет на устройствата. За по-голямата част от потребителите телефонът е основно за правене на снимки, водене на разговори и изпращане на съобщения.
Източник: Теодор Пенчев / Money.bg
- Разкрийте нещо, с което можем да очакваме, че ще ни изненадат новите модели на Huawei.
- Компанията вече обяви процесора, който ще бъде "сърцето" на нашите нови устройства. Kirin 980 беше представен на 31 август и е първият, който е произведен по т.нар. 7-нанометрова технология. Това означава, че тъй като процесорът е съставен от малки транзистори, при тази технология на един квадратен сантиметър могат да се съберат 6,9 милиарда такива.
Той има много голяма изчислителна мощ. За сравнение предходните топ процесори на пазара бяха с 10 нанометра. Ние сме първите в индустрията, които представиха такъв процесор и се смята, че тази технология ще бъде бъдещето на смартфоните.