Производителят на козметиката под марката Nivea - Beiersdorf, е увеличил приходите си с 10,2% до €8,8 милиарда, съобщава листнатата на Dax компания. Това са най-добрите финансови резултати на компанията от 20 години насам.
Въпреки 20-процентните допълнителни разходи Beiersdorf успява да увеличи печалбата си. Преди лихви и данъци (Ebit), без да се отчитат еднократните ефекти, тя нараства със 17% до €1,16 милиарда. Нетната печалба за годината възлиза на €771 милиона.
Beiersdorf успява да прокара увеличение на цените и да работи върху разходите си, поясняват от компанията.
В продължение на няколко поредни тримесечия, растежът на дружеството е по-силно от очакванията на анализаторите.
Новата стратегия очевидно работи - компанията се фокусира върху по-малък брой, но по-високо маржови продукти, като например кремове за лице. Това се отнася най-вече до основната марка Nivea, която формира по-голямата част от продажбите.
От началото на годината акциите на компанията са поскъпнали с 5%. Въпреки че това е по-слабо представяне от общото на Dax, книжата поскъпват по-бързо от всяка друга акция в германския бенчмарк индекс през 2022 година.