Служител на фирма-партньор на British Airways е предизвикал хаоса миналия уикенд, заради който авиолинията ще трябва да се раздели с приблизително 100 милиона долара заради компенсации, съобщава в днешния си брой британският Times, позовавайки се на свой източник в компанията.

Той е извършвал работа по поддръжка в дейта центъра на British Airways и без да иска е изключил електрическото захранване. Заради това компютърните системи на авиолинията спряха да работят, оставяйки 75 000 души на аерогарите Хийтроу и Гетуик.

Заради това компанията най-вероятно ще се раздели с почти 100 милиона долара, които трябва да плати за компенсации за пътниците, връщане на пари за билети, допълнителен труд за служителите и пропуснати печалби.

В зависимост от това колко хора поискат своите компенсации сумата може да набъбне и до 138 милиона долара, смята анализаторът Робин Байд.