За никого не е тайна, че Китай е апетитна хапка за правене на бизнес.  Печеленето на пари в азиатската държава обаче може да бъде много трудна и тежка задача. Известни чуждестранни компании непрекъснато се борят, за да застанат на силни позиции в страната.

Китай е пазар с огромен потенциал и именно затова чуждите компании трябва да се стремят да попият от начина на правене на бизнес в азиатската държава.

 „Китай е втората по големина икономика в света. Не е особено добра бизнес стратегия да се заключваш за нея”, каза пред CNN Money Дрю Бренщайн, партньор в Marcum - нюйоркска фирма за счетоводни и юридически услуги, която работи с китайски компании.

По думите му е трудно да играеш по правилата на китайския бизнес, а чуждестранните компании трябва да станат „по-китайски”, за да оцелеят.

Най-пресният пример е от понеделник, когато Uber обяви, че ще обедини бизнеса си в Китай с един от най-големите си конкуренти на местния пазар – Didi Chuxing.

Uber се обединява с най-големия си конкурент

Uber се обединява с най-големия си конкурент

Ето кой е той

Други компании също са в подобна ситуация. През юни Walmart предаде своя сайт за онлайн пазаруване в ръцете на китайския гигант JD.com, като в замяна получи дял от компанията.

Правителството в Китай отдавна изисква чуждите компании да имат местен партньор в бизнеса си.

В същото време проучване на Американската търговска камара в Китай сочи, че повече от 75 на сто от взелите участие в запитването им смятат, че чуждестранните компании са по-малко приветствани в Китай, отколкото преди.

Амбицията на правителството е на пазара да се задържат като водещи китайски компании. А според критиците местните фирми са по-предпочитани от чуждестранните компании.

Например технологични компании като Facebook и Twitter са изтласкани от пазара за сметка на китайските интернет дружества като Tencent, които процъфтяват.

Строго забранено! 10 неща, до които няма достъп в Китай

Строго забранено! 10 неща, до които няма достъп в Китай

Социалните мрежи са само малка част от тях