За никого не е тайна, че Китай е апетитна хапка за правене на бизнес. Печеленето на пари в азиатската държава обаче може да бъде много трудна и тежка задача. Известни чуждестранни компании непрекъснато се борят, за да застанат на силни позиции в страната.
Китай е пазар с огромен потенциал и именно затова чуждите компании трябва да се стремят да попият от начина на правене на бизнес в азиатската държава.
„Китай е втората по големина икономика в света. Не е особено добра бизнес стратегия да се заключваш за нея”, каза пред CNN Money Дрю Бренщайн, партньор в Marcum - нюйоркска фирма за счетоводни и юридически услуги, която работи с китайски компании.
По думите му е трудно да играеш по правилата на китайския бизнес, а чуждестранните компании трябва да станат „по-китайски”, за да оцелеят.
Най-пресният пример е от понеделник, когато Uber обяви, че ще обедини бизнеса си в Китай с един от най-големите си конкуренти на местния пазар – Didi Chuxing.
Други компании също са в подобна ситуация. През юни Walmart предаде своя сайт за онлайн пазаруване в ръцете на китайския гигант JD.com, като в замяна получи дял от компанията.
Правителството в Китай отдавна изисква чуждите компании да имат местен партньор в бизнеса си.
В същото време проучване на Американската търговска камара в Китай сочи, че повече от 75 на сто от взелите участие в запитването им смятат, че чуждестранните компании са по-малко приветствани в Китай, отколкото преди.
Амбицията на правителството е на пазара да се задържат като водещи китайски компании. А според критиците местните фирми са по-предпочитани от чуждестранните компании.
Например технологични компании като Facebook и Twitter са изтласкани от пазара за сметка на китайските интернет дружества като Tencent, които процъфтяват.