Нов играч със сериозни амбиции - това е застрахователното дружество "Инстинкт", което придоби лиценз от Комисията по финансов надзор и вече има над 20 000 клиенти. Компанията е част от групата на MFG, но планира скоро да започне да предлага продуктите си в рамките на партньорска мрежа и значително да разшири своето портфолио.

Контекст: MFG е позната у нас с брандове като Easy Credit, Бяла Карта, Viva Credit, iuvo и много други в сферата на кредитирането и финансите. Тя има присъствие в още 6 държави - Румъния, Украйна, Полша, Северна Македония, Испания и Хърватска, като плановете са за навлизане на големи пазари като американския и германския.

"МФГ Инс" е най-новият застраховател на българския пазар

Собственикът на Easy Credit създаде и застрахователна компания

Тя получи лиценз от КФН

По-рано през тази година финансовият директор на групата Петър Дамянов коментира пред Money.bg, че именно 18-годишната експертиза от работата в sub-prime сегмента е показала на екипа на групата, че има огромно количество хора, които са слабо информирани за същността и ползите от застрахователните продукти.

"Нашият застрахователен лиценз е именно отправната точка за развитие на този сегмент с комплексни ползи - разширяване на пазара на застрахователни услуги като цяло, повишаване нивото на финансова култура на sub-prime потребителите с произтичащите от това индивидуални, но и обществени ползи", обясни тогава Дамянов.

Какво ще предложи на клиентите си новият застраховател от групата на Easy Credit

Какво ще предложи на клиентите си най-новият застраховател в България

MFG ще използва силните си позиции в sub-prime сегмента и дигиталните си способности, за да се наложи на пазара, обясни финансовият директор на групата Петър Дамянов

Детайли: Сега именно той и Евгени Бенбасат са изпълнителни директори на "Инстинкт". Двамата имат опит в редица големи компании, като Дамянов е отговарял за инвестиционната стратегия на MetLife България, а Бенбасат е бил изпълнителен директор "Банково и животозастраховане" в ДЗИ.

"Принадлежността ни към голяма група ни дава увереност и стабилност на пазара и нужната висока капиталова адекватност, с която да гарантираме доверието на своите клиенти", е цитиран в официалното съобщение да казва Петър Дамянов.

Логото на компанията

Източник: ЗД Инстинкт

Логото на компанията

Какво предстои: В момента "Инстинкт" предлагат през търговската мрежа на Easy Asset Management, Viva Credit и Access Finance два продукта, свързани с ДНК-то на MFG - защита на кредити и защита на кредитни карти. Плановете обаче са от есента да работят с партньорска мрежа от брокери, туристически агенции и други. Ще бъде разработен и онлайн канал за продажби.

Портфолиото ще включва и продукти, свързани със защита на дома и защитата при пътуване, а от "Инстинкт" подчертават, че ще се прицелят и в по-високия потребителски сегмент.