През 2016 година жителите на Руската федерация са похарчили за покупка на нови автомобили 1,8 трилиона рубли (Бел. ред. - около 30 милиарда долара при курс 60 рубли за долар) . Тази сума е с 0,5% по-голяма от аналогичните разходи за предходната 2015 година, съобщава аналитичната агенция "Автостат".

Най-много от продажбата на своите машини е успяла да заработи японската компания Toyota. За 12те месеца на миналата година тя е спечелила 213,8 милиарда рубли - ръст от 7,2% .

На второ място е германският производител Mercedes-Benz, който през миналата година е заработил в Русия 191,2 милиарда рубли , повишение на приходите спрямо година по-рано с 2,7%.

Първата тройка се оформя от корейската компания Kia с приходи ито продажби на своите автомобили за 152,5 млрд. рубли. (+4,5%). 

Четвъртата позиция в тази класация е за руския производител АвтоВАЗ, който за 12-те месеца на миналата година е изкарал от местния пазар 144,5 млрд. рубли. Заработената сума е с 14,5% по-голяма от приходите на компанията за предходната 2015 година.

Корейската марка Hyundai заема пето място с приходи от 135,8 млрд. рубли . (+0,4%). Шести по приходи от продажби в Русия е германската компания BMW - 100,7 млрд. рубли руб.( +9,3%).