Общият дълг на "Автоваз" към кредиторите през 2022 г. се е увеличил от около 100 милиарда рубли на 120 милиарда рубли (около 1,7 млрд. долара), съобщи президентът на компанията Максим Соколов днес, цитиран от Интерфакс.
"Кредитната задлъжнялост от 120 милиарда рубли че е чак като "воденичен камък", но все пак дърпа финансовия модел на "Автоваз" надолу, това е обективно", отбелязва шефът на компанията.
По думите му, "само в рамките на изминалата 2022 г. "Автоваз" е платил повече от 10 милиарда рубли (около 140 млн. долара) само лихви, и тази тежест няма да намалее през 2023 година".
Основният кредитор на най-големия автомобилен производител в Русия е руската ВТБ, както и най-голямата банка в страната Сбербанк също е сред кредиторите.
Максим Соколов посочва, че динамиката на дълговете на "Автоваз" ще зависи по-конкретно от инвестиционната програма и скоростта на нейната реализация. Обемът на инвестициите за 2023 г. е планиран на ниво от около 40 милиарда рубли (около 570 млн. долара, по настоящия курс).
Топ мениджърът не изключи вероятността дълговете на групата да се увеличат в близко бъдеще.
Акционери в "Автоваз" след напускането на Руската федерация на Renault, са финансовата група НАМИ (67,7%) и държавната корпорация "Ростех" (32,3%) - чрез "Лада Авто Холдинг".
насо
на 11.01.2023 в 07:52:01 #2Може би, защото това е част от икономическата и информационна война. Всъщност нищо не се пише за българското автомобилно производство - каква му е печалбата, дълговете...., но за това трябва някой да свърши някаква работа, а не само да препише.
naskotop
на 10.01.2023 в 19:16:33 #1Защо ни занимавате непрекъснато с руския автомобилен пазар, не мога да разбера...