След като днес стана ясно, че PepsiCo Inc и Coca-Cola преговарят за инвестиции в производителя на гръцко кисело мляко Chobani, от Pepsi обявиха, че работят с лицензионен партньор за пускането на пазара на серия мобилни телефони и аксесоари в Китай през следващите няколко месеца.

Компанията за безалкохолни напитки обаче нямала намерение да навлезе в производствения пазар на телефони, заяви в имейл говорителка на Pepsi, цитирана от CNN.

„Достъпен само за Китай, този опит е подобен на скорошните глобално лицензирани продукти на Pepsi, които включват облекло и аксесоари", посочи представителката на компанията.

Тя не назова името на лицензионния партньор и не даде други детайли относно телефона.

Сайтът за технологии Mobipicker първи съобщи на 11 октомври, че PepsiCo ще продава смартфон, наречен Pepsi P1, с прилични характеристики, но не такива от висок клас.

Компанията вече има много лицензианти в редица категории. Миналата година Pepsi се свърза с компании, като датския производител на луксозни телевизори и стереоуредби Bang & Olufsen и италианския производител на обувки Del Toro за поредица продукти от футболната си кампания.

Акциите на основния съперник на Coca-Cola се понижиха с 0,5% и се търгуваха по 99 долара в понеделник.