Японската компания за електроника Sony обяви неочаквано високи приходи и печалби през второто тримесечие, благодарение на силното представяне на бизнеса свързан с конзолата й за игри PlayStation.

Продажбите са в размер на 2.06 трлн. японски йени (18.2 млрд. долара), вместо очакваните 1.86 трлн. йени (16.44 млрд. долара), което е ръст от 22.1% на годишна база, предава Reuters.

Оперативната печалба на Sony нарасва с впечатляващите 346.4% до 204 млрд. йени (1.8 млрд. долара), значително повече от очакваните 135.6 млрд. йени (1.2 млрд. долара).

Компанията повиши и дивидента си през второто тримесечие до 12.50 йени, вместо досегашните 10 йени.

Sony очаква оперативната печалба за фискалната година, приключваща на 31 март, да бъде 630 млрд. йени (5.56 млрд. долара). Ако се реализира, това ще бъде най-високата печалба за компанията от рекордната 1998 г., когато спечели 526 млрд. йени (4.64 млрд. долара), благодарение на успеха на първата конзола PlayStation.

Факторът PlayStation

Бизнесът на японската компания за игри и мрежови услуги отбеляза ръст на приходите от 35.4% на годишна база до 433.2 млрд. йени (3.82 млрд. долара), а печалбата достигна 54.8 млрд. йени (484 млн. долара), нарасвайки с 188.3%.

PlayStation от дълго време е перлата в короната на Sony, а увеличените продажби на игри и хардуер подпомогнаха печалбата на компанията. През последните 3 месеца бяха издадени хитови игри като FIFA 18 и Unchartered: The Lost Legacy. Компанията подготвя и игри с виртуална реалност.

Обратно по пътя към успеха

Компанията постепенно се връща по пътя към успеха под ръководството на изпълнителния директор Кадзуо Хирай. За тази цел Sony залага на PlayStation и бизнеса с компоненти.

Продажбите на полупроводници носят печалба от 49.4 млрд. йени през тримесечието, което е много по-добър резултат от отчетената загубата от 4.2 млрд. йени за същия период на 2016 г.

Увеличението на печалбата се дължи на повишените продажби на сензори за изображения за мобилни продукти, които се използват в някои от най-популярните смартфони.

Акциите на компанията са се повишили с 35% от началото на годината, достигайки 9-годишен връх.