Компанията MaaS Global Oy, създадена през 2015 г. във Финландия има идеята да накара колкото може повече хора да живеят без личен автомобил. Стартъпът е разработи мобилно приложение, наречено Whim, което вече се използва в няколко европейски града, както и в в Япония.

Във финландската столица Хелзинки 12% от потребителите му вече признават, че това ги е накарало да се откажат от автомобилите си, разказва Bloomberg. Приложението предлага на потребителите възможността да планират и плащат за пътуването си. То осигурява достъп до редица услуги като електрически скутери, градски велосипеди, обществен транспорт, таксита с фиксирани цени на къси разстояния и т.н. Цените варират от град на град, като близо 300 хил. души по цял свят използват приложението. В момента услугата се предлага в Хелзинки, Виена, Антверпен, в района на Бирмингам в Обединеното кралство и в по-голямата част на Токио.

Инвеститори в MaaS Global Oy са компании като BP, Mitsubishi и Toyota Financial Services, а компанията твърди, че приложението и може да намали задръстванията и замърсяването.

Ще заменят ли електрическите велосипеди автомобилите в града?

Ще заменят ли електрическите велосипеди автомобилите в града?

За растящата популярност и предимствата на този тип задвижване разказва пред Money.bg Искра Даскалова от Econic One

Според главния изпълнителен директор на стартъпа Сампо Хиетанен създаването на свят, в който е по-удобно да нямаме собствена кола, е очевиден начин за намаляването на въглеродните емисии в транспортния сектор.

"Ако искаме да се справим с вредните емисии от транспорта, трябва да измислим начин да запазим свободата си на движение, но да губим комфорта от това да имаме собствен автомобил", смята Хиетанен.

Според последни проучвания в Обединеното кралство и Холандия става ясно, че хората са много привързани към автомобилите си и подобни услуги се харесват най-вече на пътуващите с обществен транспорт. На 1 юни стартира и в Швейцария, като за първи път услугата на MaaS ще обхване цяла държава.

Турция иска 25% от градския трафик да е с велосипеди

Турция иска 25% от градския трафик да е с велосипеди

В дългосрочен план целта е още по-оптимистична, но страната е доста далеч от нея