Ученето през целия живот е важна част от правилната стратегия за адаптацията към бързо променящите се изисквания и нужди на пазара на труда. По данни на Евростат, България е на предпоследно място в ЕС по допълнителната квалификация и преквалификация на кадрите в активна възраст. У нас все още липсва структурирана държавна политика за мотивиране на хората да се включат в "учене през целия живот", затова изключително важна е ролята на отговорния бизнес по тази тема.

Добър пример за това е най-големият частен работодател в страната - Kaufland България. В компанията работят близо 7500 души, чиито специалности са от всички отрасли на българската икономика - от търговия и продажби, през маркетинг, човешки ресурси и информационни технологии, business intelligence, data science, до строителство, финанси и счетоводство, логистика и т.н. Само за изминалата година Kaufland е инвестирал в обучения за служителите си над 650 хил. лв., като средно всеки член от екипа на най-голямата търговска верига е имал възможност да премине през около 2 обучения. Те са насочени към постоянното надграждане на знанията и уменията - както на професионалните компетенции и личностното развитие, така и към грижата за емоционалното и физическото здраве. Обученията са съобразени с позицията и отговорностите на служителите, затова Kaufland осигурява разнообразни трейнинг формати - присъствени, онлайн или хибридни, за да може всеки да прецени кога и как е най-удобно да проведе. Така компанията успява да гарантира както дългосрочния успех на екипа си като цяло, така и реализацията и усъвършенстването на всеки негов член. И резултатите го показват. Благодарение на атрактивните условия на работа, добрата организационна култура, мотивираща работна атмосфера и мащабните вътрешни обучителни програми близо 58% от членовете на екипа остават в Kaufland България над 3 години, а 80% от ръководителите са вътрешно развити и повишени.

"Твоето БЪДЕЩЕ" е обща платформа на Webcafe.bg и Money.bg за кариерно развитие, която свързва талантите с бизнеса.

Сред най-новите обучителни програми, които Kaufland разработи за служителите си от началото на тази година са:

K-Mentoring: Междуекипната комуникация е фактор за растеж

Инициативата има за цел да подсили трансфера на знания и умения вътре в организацията и да насърчи културата на учене. Тя се основава най-вече на менторство и взаимопомощ между колеги и екипи. В програмата участват 26 избрани служители от различни отдели на компанията, разпределени в менторски тандеми. Двойките, сформирани на база професионални интереси, хобита и звена, в които работят, ще се включат в разнообразни активности в продължение на 4 месеца. В ролята на ментори и ментита влизат професионалисти от различни звена на компанията. Сред тях са както експерти със значителен стаж, така и служители с по-малко опит, които са в начален етап на своето професионално развитие.

Снимка 658615

Източник: Kaufland

K-Mentoring включва нетуъркинг събития, индивидуална работа в менторските тандеми, а също и достъп до дигитална платформа за обмен на знания и комуникация.

K-Fit: Тялото постига това, в което умът вярва!

Целта на програмата е да подкрепи активния и здравословен начин на живот сред екипа на компанията. Инициативата включва различни семинари на тема движение, правилно хранене, сън, както и тренировки и групови активности. На регулярна база ще се провеждат още различни физически занимания, а за тези, които имат желание за по-активно движение, ще има организирани походи и други активности. В рамките на инициативата Kaufland дава възможност и на най-смелите членове на екипа си да постигнат истински мечтана промяна с предизвикателството K-Fit Challenge - "Предизвикай себе си! Тялото постига това, в което умът вярва!". То е с продължителност 6 месеца и за постигането на мечтаните резултати на помощ ще бъдат професионални треньори, специалисти по хранене и психолози. Тримата участници в предизвикателството, постигнали най-голяма промяна, ще получат и специална награда от своя работодател.

K-Praxis Deutsch: Когато има желание, винаги има начин!

Обученията по немски език са едни от програмите на Kaufland, които се радват на изключително голям интерес. От месец март обаче, компанията ги надгражда с практическата работилница K-Praxis Deutsch. С помощта на различни ситуации от работното ежедневие, участниците в нея ще могат да практикуват езика, за да развият умението да говорят свободно немски език. Сред тях са даване и получаване на обратна връзка, изготвяне на презентации на немски език, писане на имейл, любезно обслужване на клиенти и все по-свободна употреба на езика.