Netflix неочаквано обяви, че ще спре да отчита броя на абонатите всяко тримесечие, съобщават световните агенции. Решение, което се разглежда като знак, че годините на големи печалби от нови клиенти в стрийминг платформите и "войните", които се водеха за тях са към своя край.

На този фон акциите на пионера в стрийминга се понижиха, след като компанията отчете голям брой нови клиенти през първото тримесечие на годината. Прогнозата за приходите обаче не отговаря на целите на анализаторите.

Новата игра на Netflix е с гейминг индустрията: ето какво предстои

Новата игра на Netflix е с гейминг индустрията: ето какво предстои

Стрийминг платформата се променя

От Netflix казват, че поддържаните от реклами планове за стрийминг са помогнали за привличането на 9,3 милиона нови клиенти - почти двойно повече от прогнозата на анализатори, анкетирани от LSEG. Това е довело до 269,6 милиона клиента в световен мащаб в края на март.

Ръководителите на компанията призоваха инвеститорите да се фокусират върху приходите и оперативните маржове, когато оценяват напредъка на компанията, а не върху добавянето на нови клиенти.

Netflix ще спре да разкрива добавените абонати всяко тримесечие, от първото тримесечие на 2025-а година.

"Тази промяна е мотивирана от желанието да се съсредоточим върху това, което виждаме, че са ключовите фактори, които смятаме, че са от най-голямо значение за бизнеса", коментира съизпълнителният директор Грег Питърс.

Според анализаторите на пазара решението да се прекрати тримесечното отчитане на броя на абонатите вероятно ще разгневи инвеститорите и ще затрудни анализаторите от Уолстрийт да моделират бизнеса на компанията в бъдеще.

Според тях не е ясно какво ще стимулира нови регистрации, след като Netflix привлече възможно най-много потребители от рестрикциите си срещу споделянето на пароли.

"Възможно е да има още няколко тримесечия отчитане на ползите за платено споделяне, но всъщност не знаем какъв ще бъде следващият катализатор", заяви Магали Гросхайм - старши анализатор за изследване на капитала в M Science.

Други компании също спряха да отчитат познати показатели като месечни активни потребители. Такива са Facebook и социалната платформа X, известна преди като Twitter.

Акциите на Netflix скочиха с 89% през последната година, тъй като компанията изпревари конкуренти като Walt Disney, който все още губи пари от стрийминг бизнеса си.

В писмо до акционерите от Netflix съобщават, че ще стимулират бъдещия растеж, като работят за подобряване на разнообразието и качеството на своето съдържание и като разширят своя рекламен бизнес.

През ноември 2022-ра година Netflix започна да предлага на абонатите си планове, поддържани от реклами, на цена, която е по-малка от половината от опциите без комерсиална употреба. Това предостави опция с по-ниска цена за засегнатите от рестрикциите през 2023-а, насочени срещу споделянето на пароли.

Поддържаната от реклами услуга сега представлява 40% от всички регистрации на пазарите, където тези планове се предлагат.

Печалбата на акция на Netflix за януари до март възлиза на $5,28, надминавайки очакванията на анализаторите от $4,52. Приходите са нараснали с 14,8% до близо $9,4 милиарда. Оперативните приходи възлизат на $2,6 милиарда, което е увеличение от 54% на годишна база.

Гледайки напред, компанията прогнозира приходи от $9,49 милиарда за текущото тримесечие, което е по-малко от очакванията на анализаторите от $9,537 милиарда. За да задоволи голямата си глобална аудитория, Netflix разширява програмата си.

Ограниченото споделяне на пароли в Netflix доведе до милиони нови потребители

Ограниченото споделяне на пароли в Netflix доведе до милиони нови потребители

Регистрациите в стрийминг платформата са повече от очакваното