"Добре преминаха срещите с премиера", коментира собственикът на предприятието "Емко" Емилиян Гебрев пред БТВ.
По думите на Гебрев Борисов е фиксирал проблеми като допуснати грешки от "Емко", от Министерство на икономиката, държавна администрация.
"Не бива да се търсят винаги грешки", обясни Емилиян Гебрев и добави, че ако се концентрира в това кой е виновен, няма да е възможно да се развива.
"Умишлено или несъзнателно Борисов е бил подведен", категоричен е Гебрев. Той не отрече Борисов да е бил подведен от министъра на икономиката Емил Караниколов.
Грешката от страна на министър Караниколов била, че той се впуснал в защита само на едната страна - на държавния сектор. "Моята грешка е, че съм бил твърде мек и че твърде късно съм се обърнал към Борисов", заяви Гебрев. Той обясни, че след като е взел решение официално да придобие "Дунарит" са последвали съдебни процеси с няколко компании.
"Не е имало каквито и да е било договорки", това коментира за разговора си с премиерът, Емилиян Гебрев. Уговорката им е, че за "Емко" се връща статусът от преди 24 май, а собствеността на "Дунарит" да се решава по законен съдебен път.
"Тяхното място не е на площада", коментира Гебрев протестите. "Моето място е в канцеларията, а тяхното до струга", допълни още той.
Гебрев отново акцентира, че между него и премиерът Борисов няма сключвани никакви договорки.
Припомняме, преди няколко месеца лицензът на оръжейния завод "Емко" беше замразен заради констатирани нарушения при съхраняването на боеприпаси и взривни вещества.
През август работници от завода се събраха и протестираха. Тогава министърът на икономиката Емил Караниколов увери протестиращите, че ще последва проверка и при отстраняване на констатираните нарушения при съхраняване на боеприпаси и взривни вещества търговският лиценз ще бъде възстановен. В последствие протестите на работниците продължиха.
В края на миналата седмица лицензът за търговия на "Емко" бе възстановен.
Работниците обаче излязоха и в понеделник отново на протест в София.
Техният протест бе причина премиерът Борисов да закъснее за Консултативния съвет по национална сигурност, който се оказа провален заради липса на кворум.
Собствениците, управата и работниците от "Емко" настояха освен лиценза да си получат обратно и договорите, прехвърлени към ВМЗ във времето, когато заради нарушения на безопасността, бяха лишени от лиценз.
Министър Караниколов пък посочи преди дни, че след като лицензът е върнат, "Емко" може да прави каквото иска с продукцията си, а протестите на работниците от "Емко" той определи като "рекет" към държавата.
berdzh-vartanyan
на 12.10.2017 в 10:29:22 #2Оставете автомобила и Борисов.Той си е премиер,а за Вашият случай- монтьор.Всеки за себеси и за обществото е важен. Тук Гебрев допусна една съществена грешка.Допусна протеста да бъде яхнат от политическа сила,независимо от кой сектор,управляващи или опозиция.В случая не бива зависта и политическите пристрастия да наделяват в оцънката Ви за даден случай.
kibrit
на 12.10.2017 в 09:51:28 #1Ако автомобилът ти се развали, а ти нищо не разбираш от поправка на автомобили е много лесно да бъдеш подведен от монтьора. Ако нищо не разбираш от бизнес е много лесно да бъдеш подведен и да изгубиш всичките си пари. В този ред на мисли, Бойко всеки път някой за нещо го подвежда....Чудя се освен от садене на картофи и ритане на топка, дали разбира от нещо друго неща?