Софийският градски съд спря регистърното производство по вписването на ново ръководство на държавната фирма "Автомагистрали" ЕАД, съобщават от "24 часа".
Решението е било взето вчера, като това е станало по иск на настоящия изпълнителен директор на дружеството Стоян Беличев и другите двама членове на съвета на директорите - Александър Филев и Иван Коларов. Искът е бил подаден по-рано същия ден.
Аргументът е нарушение на чл. 21 от Закона за публичните предприятия, т.е. това, че служебният регионален министър Виолета Комитова не е провела конкурс за тези постове, както и това, че по закон членовете на борда трябва да са петима, а не трима, както тя предлага и както е сегашното положение.
От съдебното решение става ясно, че вписването на новото ръководство и заличаването на старото е преустановено до решаване по същество на спора, който възниква с подаването на исковата молба.
В момента "Автомагистрали" не може да се разплаща с контрагенти, защото търговските банки не изпълняват платежните, подписани от настоящото ръководство поради писмо на министъра до тях.
Припомняме, в понеделник стана ясно, че се очаква новото ръководство на "Автомагистрали" да бъде вписано в Агенцията по вписванията в четвъртък.
Това се случи, след като министърът на регионалното развитие Виолета Комитова издаде заповед, с която смени настоящия шеф а дружеството Стоян Беличев с Валентин Вълков. Другите двама членове на съвета на директорите - Александър Филев и Иван Коларов, бяха заменени от Десислава Христова и Иван Станчев.
До решението се стигна, след като на 2 юни Сметната палата публикува доклада по одита на дружеството "Автомагистрали", който й бе възложен от депутатите от 44-то Народното събрание. В доклада се констатират сериозни нарушения и заобикаляне на закона за обществените поръчки чрез директно възлагане от страна на държавата на фирма, която не разполага с капацитета да извърши дейностите по поръчките. Автомагистрали" е превъзлагала на други партньори тези проекти. Едновременно с това от МРРБ излязоха с информация, че на дружества са давани аванси по проекти, за които дори не е имало изготвен технически проект и като пример дадоха свлачищата.