Регулаторите на Европейския съюз са притеснени относно общия пазарен дял на Fiat-Chrysler и PSA при малките ванове и може да постави условия, преди да одобри сливането на стойност $50 млрд. между двете компании, пише Reuters, цитирайки свои източници.

Двете компании, които искат да създадат четвъртия най-голям автомобилен производител в света, са получили уведомлението миналата седмица. Ако Fiat и Peugeot не разсеят съмненията на Брюксел през следващите два дни и не представят мерки до сряда, сделката ще бъде изправена пред 4-месечно подробно разследване.

Комисията, Fiat и PSA отказват коментар.

Сделката, ако бъде одобрена, ще постави под един покрив марки като Fiat, Jeep, Dodge, Ram, Maserati, Peugeot, Opel и DS.

Компаниите подписаха договор за сливане 50-50 на бизнесите им през декември 2019 г. Общата компания ще бъде водена от главния изпълнителен директор на PSA Карлос Таварес, а председателят на борда на Fiat Джон Елкан ще остане на същата роля в новото дружество.

Сливането ще създаде производител, който да се изправи срещу германската Volkswagen AG и ще има пазарна капитализация от около $46 милиарда, изпреварвайки Ford Motors Co. Дружеството ще има 16 автомобилни марки, ще генерира приходи в размер на около €180 милиарда годишно и ще има почти 410 хил. служители.

Комбинацията ще даде на производителя на Peugeot PSA дълго търсеното присъствие в Северна Америка, като в същото време ще помогне на Fiat с разработката на нискоемисионни технологии. Не всичко е перфектно: дори и обединени, компаниите все още нямат нужното присъствие на най-големия пазар в света: Китай. И освен това не могат да се похвалят с добри премиум марки, посочва анализаторът Юргей Пайпър.

Но както и мениджърите в цялата индустрия, Таварес и Елкан са под все по-голям натиск да обединят ресурси за разработване на нови продукти на фона на скъпото преминаване към електрическа мобилност и автономни технологии.

Exor - европейската Berkshire Hathaway?

Това ли е европейската Berkshire Hathaway?

Компанията донесе 9-кратна възвръщаемост от 2009 г. насам

Двата производителя смятат, че ще могат да спестят по €3,7 милиарда годишно от сливането, като в същото време няма да затворят нито един от общо 120-те завода.