Производителят на Peugeot - PSA Group, който плати на General Motors 1.3 милиарда евро за Opel, сега си иска обратно около половината от парите, твърди Reuters, цитирайки свои източници.
Германският бранд се оказва доста занемарен от предходните си собственици и както Money.bg писа, Opel е твърде далеч от възможността да отговори със собствени технологии на новите, още по-строги изисквания на Европейската комисия за изпускане на вредни емисии и по-специално въглероден диоксид.
В интервю за The Wall Street Journal изпълнителният директор на PSA Group Карос Таварес посочи, че германската компания е била напът да не се справи с изискванията.
Скорошни открития показват, че Peugeot трява да положи доста усилия, за да въведе част от технологиите си в Opel, които ще й помогнат да избегнат солидни глоби от страна на Европейската комисия.
Френският производител е заявил на GM, че трябва да й бъдат върнати около половин милиард евро. А ако това не се случи, ще последва дело, тъй като PSA Group се чувстват подведени след сделката.
От GM коментираха пред Reuters, че PSA са направили обстойна проверка на Opel преди покупката и отказаха по-нататъшен коментар.
До 2021 г. всички автомобилни производители, които искат да продават на европейския пазар, трябва да спазят новите изисквания на ЕК, според които автомобилите от моделната им гама средно трябва да изпускат по-малко от 95 грама CO2 на километър - от 130 грама днес. Спадът на продажбите на дизелови автомобили след "Дизелгейт" само усложнява задачата им.
Ако дадена марка не успее да покрие изискванията, я очакват глоби от по 95 евро за всеки автомобил и всеки грам CO2 над лимита, като наказанията бързо могат да достигнат до стотици милиони евро годишно.
Сред най-неприятните изненади, които Таварес открил, е, че планът на Opel да се справи с изискванията, е включвал твърде оптимистична прогноза за огромни продажби на електрическия автомобил Ampera - от който компанията губи по 10 000 евро на доставка.
"Тяхното решение е икономически невъзможно и щеше да доведе до огромни загуби. Така че първото нещо, което трябва да се направи, е да се спрат продажбите, но пък тогава средното количество CO2, изпускано от гамата, ще полети към небесата", казва пред агенцията източник от компанията.
GM не е правила големи инвестиции в електрически автомобили или в плъг-ин хибриди и е назад с развитието на двигателите си с между 5 и 7 години спрямо останалите автомобилни производители.
Затова сега PSA бърза да изкара Corsa, Grandland X и Crossland X с електрически мотори, както и хибридни версии. Те не бяха част от първоначалния план, представен през март.