Американските потребители възнамеряват да изхарчат около $14 млрд. за традиционните великденски покупки за сладкиши, агнешко месо, яйца и дребни подаръци по празниците, съобщава агенция Bloomberg, която се позовава на проучване на изследователската компания IBIS World.

Прогнозираният ръст от 1,8% в сравнение с миналата година показва, че за пръв път от три години се отбелязва увеличение на разходите за празниците. През 2009 и 2008 г. е отбелязан спад съответно с 8,3% и 1%. Подобна прогноза прави и Националната федерация на търговците на дребно за нарастване на разходите спрямо миналата година до общо $13 млрд. Разчетите на браншовата организация показват, че всеки американец ще изхарчи с $2 повече в сравнение с 2009 г., до $119 на човек.

Купувачите станаха много по-предпазливи при съпоставката на реалните нужди с желанията, но в същото време те вече пазаруват с по-голяма сигурност спрямо миналата година, отбелязва старши анализаторът от IBISWorld Джордж Ван Хорн. Индексът на доверие на потребителите, който се измерва от изследователската компания, показва, че доверието на потребителите към икономиката нараства от 46,4 пункта през февруари, до 52,5 пункта през март.

Великден заема по традиция 4 място по разходи за празниците в САЩ след Рождество, празника на чернокожото население и Свети Валентин, показват проучванията на федерацията на търговците на дребно.

Тази година се очаква значително нарастване на продажбите на шоколадови зайци и други великденски сувенири, докато производителите на кокоши яйца ще се конкурират с майсторите на пластмасови и дървени сувенири. Въпреки това производителите на яйца очакват ръст на продажбите до 25% спрямо миналата година, отбелязва Пол Содър, собственик на компанията Sauder's Eggs.