Доверието на малкия бизнес в икономическата обстановка в САЩ отслабва, показват данните на Асоциацията на малкия бизнес в Америка. Основната причина за намаленото доверие са опасенията, свързани с недостига на персонал и с нарастващата инфлация. Индексът на бизнес оптимизма спадна с 0,2 пункта през месец май, като достига 99,6 в сравнение с 99,8 през април. Това се случва след три последователни месеца на покачване.
Главният икономист от NFIB Бил Дункелбърг коментира, че "ако собствениците на малкия бизнес могат да наемат повече служители, които да се грижат за клиентите, продажбите ще бъдат по-високи и ще се доближат до нивата преди Covid". Преди това да се случи няма как да има голям оптимизъм в икономическата среда.
"Освен това инфлацията става все по-осезаема и представителите на малкия бизнес не са сигурни за своето финансово бъдеще", допълва Дункелбърг.
Главният икономист в Pantheon Macroeconomics - Ян Шепърдсън, смята, че "малкият бизнес в Америка се чувства много засегнат от последствията от пандемията, а и от политическата обстановка в страната и от по-високите данъци".
"Нарастващият дял на малкия бизнес в САЩ отчита недостиг на работна ръка и има по-високи разходи. Нетният дял на фирмите, които планират да повишат цените на стоките и услугите си нарасна до рекордно висок процент", заяви Лидия Бусур, която е старши американски икономист в Oxford Economics. В същото време делът на фирмите, имащи нужда от работни места, които не могат да попълнят скочи до рекордните 48%.
Малкият бизнес заема половината от всички работни места в частния сектор на САЩ.