Процедурата за концесия на летище София ще бъде рестартирана, заяви транспортният министър Ивайло Московски след откриване на нова пътна връзка, която свързваТерминал 2 на софийското летище и бул. "Брюксел", цитиран от БТА.

Пуснаха за движение естакадата, свързваща Терминал 2 и бул. "Брюксел"

Пуснаха за движение естакадата, свързваща Терминал 2 и бул. "Брюксел"

Директната връзка спестява на кв. "Дружба" натоварването от аерогарата

По думите му до месец трябва да бъдат готови предконцесионните анализи от международните финансови институции за Летище София. Когато това стане, ще ги прегледаме и ще рестартираме процедурата по концесията, заяви Московски.

Министърът очаква до края на европредседателството ни да приключи подаването на оферти за концесионер на Летище София. Консултанти по процедурата са Световната банка и Европейската банка за възстановяване и развитие.

Според Московски, целта на концесията е да се подобри управлението и да се намерят пари за Българските държавни железници.

Да не жертваме летище "София" заради БДЖ, призовава Подкрепа

Да не жертваме летище "София" заради БДЖ, призовава Подкрепа

Концесията на летището застрашава и националната сигурност

Припомняме, работещите на аерогара София и от синдикат КТ "Подкрепа" се съмняват в ефективността на подобна концесия.
От синдиката считат, че тази стъпка ще доведе не само до сериозни финансови загуби на държавата (стотици милиони лева), редуциране на персонала, занижаване на качеството на услугите, но и на мерките за сигурност.

Идеята за концесия на летище София бе възобновена веднага след формиране на третия кабинет "Борисов" в началото на месец май Ивайло Московски обяви намеренията на правителството да възобнови процедурата, спряна от служебния кабинет.
Месец по-късно Московски посочи септември 2017 г. като срок за възобновяване на процедурата, този път с международен консултант. Летище София е един от един от най-големите държавни активи, с изключение на енергийните. Очакваната сума е 480 млн. лв., която да бъде похарчена за БДЖ.