Автомобилната индустрия вероятно вече допринася за 10% от икономиката на страната, като доскоро тя отговаряше за 5% от нея. Това смята Любо Станиславов от "Аутомотив клъстер".
"При направено изследване в края на 2017 година и началото на 2018 година се оказа, че автомобилният сектор в България носи дял от около 5% от брутния вътрешен продукт (БВП) на страната. Към момента се прави ново проучване, резултатите от него ще станат ясни през януари 2019 година", казва той и допълва:
"Факт е, че автомобилният сектор у нас се развива сериозно, вероятно е той да представлява вече около 10% от БВП.".
По оценката на експерта България с бързи темпове се доближава до лидерите в индустрията в Източна Европа. Според него в Полша, Чехия и Унгария вече има насищане в производството.
"Новите инвестиции не се случват толкова лесно, безработицата е твърде ниска там, в абсолютно нездравословни нива. Изчерпването на човешкия потенциал кара компаниите да се обърнат към региона на Югоизточна Европа", обяснява Станиславов.
"Въпросът е дали България има възможностите да отбележи най-бърз темп на развитие в него и да вземе най-много от насочения интерес", казва още той в интервю за BloombergTV България.
Според експерта на първо място трябва да се вложат усилия в привличането на производители от сектора. След това обаче е необходимо страната ни да се позиционира като място за развиване на иновации и нови технологии в сферата.
"Засега все още у нас няма голям проект за производството на батерии за електромобили. Надеждите са такъв да се появи през 2019 година. Нуждата от батерии ще бъде значителна в следващите 5-6 години, а самите те ще са около 50% от цената на автомобила", посочва той.
В допълнение Станиславов казва, че в България трябва да се работи по-усилено и в друга насока - безпилотните автомобили.
"В България има много софтуерни инженери. Това ще бъде една от най-перспективните професии. Една от целите е в следващите години да има 5000 инженери, работещи по тази технология. Това ще направи България част от водещите страни в света, що се касае до автономната технология", завършва той.
martin-sarafov
на 27.09.2019 в 00:26:26 #2А ти, драги читателю, имаш ли представа защо точно в България ще се построи завод за производство на ЛИТИЕВИ батерии? Знаеш ли, че това е най-мръсния процес от производството на един електромобил? Изглежда ми, че си нямаш и представа.
kiss-nagy
на 26.11.2018 в 14:12:07 #1Може, ама не вярвам