Автомобилната индустрия вероятно вече допринася за 10% от икономиката на страната, като доскоро тя отговаряше за 5% от нея. Това смята Любо Станиславов от "Аутомотив клъстер".

"При направено изследване в края на 2017 година и началото на 2018 година се оказа, че автомобилният сектор в България носи дял от около 5% от брутния вътрешен продукт (БВП) на страната. Към момента се прави ново проучване, резултатите от него ще станат ясни през януари 2019 година", казва той и допълва:

"Факт е, че автомобилният сектор у нас се развива сериозно, вероятно е той да представлява вече около 10% от БВП.".

По оценката на експерта България с бързи темпове се доближава до лидерите в индустрията в Източна Европа. Според него в Полша, Чехия и Унгария вече има насищане в производството.

"Новите инвестиции не се случват толкова лесно, безработицата е твърде ниска там, в абсолютно нездравословни нива. Изчерпването на човешкия потенциал кара компаниите да се обърнат към региона на Югоизточна Европа", обяснява Станиславов.

"Въпросът е дали България има възможностите да отбележи най-бърз темп на развитие в него и да вземе най-много от насочения интерес", казва още той в интервю за BloombergTV България.

Според експерта на първо място трябва да се вложат усилия в привличането на производители от сектора. След това обаче е необходимо страната ни да се позиционира като място за развиване на иновации и нови технологии в сферата.

"Засега все още у нас няма голям проект за производството на батерии за електромобили. Надеждите са такъв да се появи през 2019 година. Нуждата от батерии ще бъде значителна в следващите 5-6 години, а самите те ще са около 50% от цената на автомобила", посочва той.

В допълнение Станиславов казва, че в България трябва да се работи по-усилено и в друга насока - безпилотните автомобили.

"В България има много софтуерни инженери. Това ще бъде една от най-перспективните професии. Една от целите е в следващите години да има 5000 инженери, работещи по тази технология. Това ще направи България част от водещите страни в света, що се касае до автономната технология", завършва той.