Световните продажби на леки автомобили и камиони за първи път са надминали 90 милиона през 2017 г., показват предварителни данни на Wards Auto. Данните сочат, че търсенето на конвенционални автомобили остава силно въпреки повишеното внимание към споделените пътувания и автономното шофиране, коментира The Wall Street Journal.

Двигател на растежа са основно азиатските купувачи. Над четвърт от новите автомобили, продадени през миналата година, са в Китай. Преди десетилетие техният дял бе едва 15%. Забелязва се възстановяване и в Западна Европа, както и в големи развиващи се пазари като Бразилия и Русия.

През 2017 г. северноамериканският пазар е бил най-печеливш за автомобилните производители, но продажбите там губят инерция през последните години. Анализатори очакват продажбите в САЩ да са под рекордните нива от 2016 г.

На световно ниво ръстът е 2,7% - далеч над ръста на населението. От 2009 г. насам средният ръст на продажбите на годишна база е бил 4,1%, а повишението на общото население е 1,2%, по данни на Световната банка.

Общият брой на автомобилите в употреба надмина един милиарда за първи път през 2009 г. Според Wards оттогава той е нараснал с една трета.

Растежът на автомобилна индустрия представлява предизвикателство за регулаторите, които се опитват да се справят с все по-големите задръствания, както и да направят улиците по-безопасни и чисти.

По света редица правителства се опитват да захранят търсене на електрически автомобили чрез по-ниски данъци и субсидии. През 2017 г. те са били под 1% от световното производство и продажби, сочат данни на IHS Markit.

Кои са най-продаваните коли в Европа?

Кои са най-продаваните коли в Европа?

Има разместване в топ 3