Продажбите на нови коли в Европейския съюз през април са намалели с 6,9 на сто на годишна основа, показват данни на Асоциацията на европейските автомобилостроители (АСЕА), цитирани от БТА.

Общо 1,018 милиона нови автомобила са били продадени в ЕС, като разликите между отделните страни са големи. Увеличение от 3,3 процента отчитат във Великобритания и 2,9 на сто в Германия - единствените големи европейски пазари, отчели растеж за една година.

Френският автомобилен пазар се е свил с 1,9 процента през април, което все пак е по-добре от март, когато продажбите се сринаха с цели 23,2 процента.

През април по-голям е бил спадът на продажбите на нови коли в Италия (-18 процента) и Испания (-21,7 на сто).

Отново най-засегнатите от кризата страни отчитат най-голямо понижение на продажбите: Гърция (-56,7 на сто) и Португалия (-41,7 процента).

Това е седмият пореден месец на спад на продажбите на автомобили в ЕС. През първите четири месеца на 2012 година спадът е бил 7,5 на сто спрямо същия период на миналата година, уточнява асоциацията.

Най-големият европейски автомобилостроител, германският Volkswagen (с марките WV, Audi, Seat и Skoda) е продал 250 023 коли през април, което представлява спад от 5,8 на сто. Другите две големи германски автомобилни компании, Daimler (Mercedes и Smart), както и BMW, все пак отчитат растеж на продажбите съответно с 0,1 на сто (54 525 продадени коли) и 2,6 на сто (65 681 продадени коли).

След трудния за френските производители месец март, тенденциите през април са разнопосочни: PSA Peugeot Citroen, вторият производител в Европа, е увеличил продажбите си с 0,2 процента (129 576 продадени коли), а Renault отчита спад на продажбите с 15,1 на сто (88 015 продадени коли). Италианският Fiat е свил продажбите си с 11,5 на сто (73 906 коли).

Спадът на продажбите при американския автомобилостроител Ford е 8,6 на сто (76 921 коли), а General Motors - 10,9 на сто. Японските Toyota и Mitsubishi са свили продажбите си съответно с 14,4 на сто (38 324 броя) и 37,6 на сто (5831), докато Honda отчита увеличение от 2,4 процента (9741).

Корейската автомобилостроителна компания Kia е продала през април 19,1 процента повече коли (27 517).

Производителят на луксозни коли Jaguar Land Rover, контролиран от индийския Tata Motors, още веднъж е успял да отчете най-голямо увеличение през месеца - 29,3 на сто (7486 коли) през април.