Новата разпоредба всъщност влезе в сила от началото на 2007 г., но националните правителства на държавите членки все още се бавят с прилагането й.
Последното забавяне е оправдано с нуждата от техническо изменение на съоръженията за продажба на горива. Горивата с ниски данъци обикновено се оцветяваха преди да бъдат продадени в червено във Великобритания и зелено в Ирландия, за да могат лесно да се разпознаят ако се опитат да бъдат продадени като обикновени такива.
Само на Острова, над 4 млн. любители на яхтинга ще трябва да се прехвърлят от „червеното дизелово гориво" на обикновено такова. Това може да покачи цената на горивото на литър от 60 пенса на 1 паунд и дори повече, обяснява Хауърд Придинг председател на Британската морска федерация.
Много лошо за хората със скъпо хоби, ще си кажете вие. Но по-добре е да си зададем въпроса, как така богатите собственици на яхти успяваха да си извоюват правото да се возят с евтин дизел? Защо собствениците на автомобили трябва да плащат повече, след като двигателите на яхтите замърсяват околната среда също толкова много?
А ако насочим вниманието си към по-големите и супер луксозни яхти, намалението на данъчната тежест става още по-абсурдно. Представете си милиардери като Роман Абромович, които чакат реда си за „червен дизел", за да подкарат мега-яхтите си. Поддържането на нисък данък на горивата за яхти и любителски самолети през последните години, още веднъж доказва силата на някои лобиращи организации в правителствата на страните от ЕС.
Европейският съюз, който мрази да бъде хващан да прави нередни и непопулярни действия, обяснява намаления данък на дизеловото гориво доста пиперливо: „Ако искаме да накараме Светът да се включи заедно с нас в инициативата Киото, можем да заявим: О и между другото, ние не облагаме горивата на хората с яхти и частни самолети".
До момента таксите на горивата в ЕС се облагаха с три вида данъци в зависимост от тяхното предназначение. В първата и най-висока за облагане група спадаше автомобилното гориво, във втората група с известни облекчения спада горивото за отопление, а в най-ниската група е горивото за фермерите и рибарите, а до скоро и за яхтмените и собствениците на частни самолети.
С последната група обаче може да се създадат проблеми. Много от притежателите на яхти и самолети ще попитат, защо фермерите и риболовците продължават да имат право на евтино гориво, а те не? Да не би тракторът във фермата или риболовният кораб в морето да изхвърлят по-малко изгорели газове в атмосферата?
Истината е, че много държави в ЕС, начело с Франция, имат ужасно силно фермерско лоби в управлението на държавата. Ако някога европейските фермери бъдат оставени без данъчни облекчения за горивата, това автоматично ще означава, че ще бъде намерен компромисен вариант с друго облекчение или директни държавни дотации, за да няма сърдити.
Morientes
на 28.02.2007 в 03:05:11 #1Внимавайте с данъците за фермерите ЕЙ, че не ми се купува скъпо сирене и винце. Богатите са лесни всяко удоволствие се заплаща