В два от шестте региона на България интернет търговията буксува. Това е видно от последните данни на Евростат, според които българските региони Югоизточен и Северен централен са с най-нисък дял на хора, които използват интернет за закупуване на стоки или услуги през интернет (съответно 26% и 27% през 2021 г.).
За сравнение през 2021 г. около 67% от населението на ЕС между 16 и 74 години е купувало стоки или услуги по интернет през 12-те месеца на годината. Този дял достига връх от 93% в три холандски региона (Дренте, Утрехт и Зеландия). По-общо казано, имаше много висока тенденция за използване на електронна търговия във всички останали холандски региони с изключение на един (Лимбург), а също и във всички датски региони и всички шведски региони с изключение на два.
Междувременно около 58% от населението на ЕС е използвало интернет за банкиране през трите месеца преди проучването. Най-много - около 90% от хората са използвали интернет банкиране в Дания, Финландия, както и 8 от 12 региона в Холандия.
Регионът на финландската столица Хелзинки-Уусимаа има най-висок дял на интернет банкиране (96%).
Очаквано на дъното в тази класация попада всеки регион на България и Румъния (с изключение на столичните региони Югозападен и Букурещ-Илфов). В останалите Евростат отчита по-малко от една четвърт от всички хора, използващи интернет банкиране.
Една от най-популярните дейности в интернет през 2021 г. беше участието в социални мрежи, като Facebook, Instagram, TikTok или Twitter. През 2021 г. близо три пети (57%) от населението на ЕС е участвало в социалните мрежи през трите месеца преди последното проучване. Процентът на участие на младежите на възраст 16-29 години (83%) е почти четири пъти по-висок от съответния процент на по-възрастните хора на възраст 65-74 години (23%).
В тази класация Североизтония регион и Северният централен се представят най-добре от всички български региони и надхвърлят средните за ЕС нива с резултат за всеки от тях - 66% ползватели на социални мрежи.