TransferWise получи оценка от $5 млрд. след продажба на акции за $319 млн. на група нови и съществуващи инвеститори, като така се завръща отново сред най-скъпите европейски стартъпи.
Основана през 2011 г., TransferWise се превърна в истински конкурент на компании като Western Union и MoneyGram, като намали таксите за изпращане на средства през границите чрез модерна интернет платформа. Днес тя има общо 8 млн. потребители по света и обработва трансгранични плащания на стойност $5,2 млрд. всеки месец.
Компанията със седалище в Лондон не получава нови средства от сделката, а даде възможност на служители и ранни инвеститори да продадат част от акциите си. Това не се случва за първи път - миналата година компанията бе оценена на $3,5 млрд. след продажба на акции за $292 млн. от съществуващи служители.
"През последните няколко години получаваме достатъчно приходи от клиентите си и нямаме нужда от допълнително финансиране", казва Кристо Каарман, главен изпълнителен директор и съосновател.
За разлика от повечето си конкуренти във финтеха, като Revolut, Monzo и N26, TransferWise успява да постигне печалба през последните три години.
След последната продажба, TransferWise се нарежда до Revolut, Klarna и Checkout.com, които имат оценки от $5,5 млрд.
Последният продукт на компанията бе сметка с множество валути, свързана с карта на Mastercard. Досега депозитите възлизат на $2 млрд., като са издадени 1 млн. карти.
Скокът от 43% на оценката на TransferWise отразява ръст на онлайн плащанията и спадът на употребата на кеш заради Covid-19. Само във Великобритания от началото на мерките срещу пандемията употребата на банкомати спада с 60%.