Пазарът на носима електроника расте бързо в последните години. По данни на анализаторската компания Futuresource Consulting, броят на продадените устройства от тази сравнително нова категория се е увеличил с 10% през 2018 г. и възлиза на 105 млн. броя в световен мащаб.
Увеличават се не само продажбите, но и средната цена на носимите електронни устройства. В резултат на това, приходите от този пазар са се покачили със 17% през миналата година и превишават 19 млрд. долара, т.е. динамиката на цените е по-силно изразена отколкото в продажбите.
Поскъпването се дължи основно на засиленото търсене на смарт часовници, на фона на отслабващ интерес към тракерите, спортните часовници и базовите фитнес устройства, пише technews.bg.
Лидерът на пазара - Apple, е доставил през миналата година 20 млн. броя от своя Watch, но американската компанията среща все по-силна конкуренция от страна на Xiaomi. Други два бранда - Fitbit и Fossil - също предизвикват Apple в сегмента на умните часовници.
Тази година се очертава като още по-напрегната за основните играчи на пазара за преносима електроника, с преобладаващо силно търсене на смарт часовници. Към 2022 г. пазарът ще достигне 145 млн. като брой устройства и над 27 млрд. долара в стойностно изражение, като през целия период ще се наблюдава позитивна динамика, с известно забавяне на темпото след 2020 г.
По-рано анализаторите от IDC прогнозираха ръст от 8,5% на пазара за носима електроника през 2018 г. и съответно 125,3 млн. доставени устройства. Според компанията, смарт часовниците ще поддържат стабилен двуцифрен ръст на пазара до 2022 г., когато доставките ще достигнат 190 млн. броя.