Социалната мрежа Facebook работи върху ново приложение, което могат да използват само знаменитостите, за да общуват с феновете.

Засега достъпно за малък кръг от известни личности, приложението позволява на звездите лесно да следят от мобилните си устройства отнасящите се до тях фен чатове в мрежата.

Така известните могат бързо да отговарят на феновете си дори в движение и имат шанса да се включват в онлайн общуването.

Проектът, който е в зората на своето развитие, е още един опит на Facebook да стимулира ВИП-овете да споделят повече неща в сайта. Също така по този начин се цели и пряка конкуренция с Twitter за „публично" споделяне. Очевиден е стремежът на Facebook към по-голяма ангажираност както към обикновените потребители, така и към ВИП-овете, пише TechNews.bg.

Идеята е следната: Ако звезда публикува статус, отправен към феновете, който да предизвика дълъг чат, както стана преди няколко месеца с изблика от дълбоки, разпилени мисли на американския баскетболист Коби Брайънт, то новото приложение ще направи по-лесно онагледяването на вихъра от коментари.
Twitter, от друга страна, доста повече улеснява знаменитостите в проследяването на фен чатове, като им дава възможност да сканират определена колона от @отговори и да осъществяват обратна връзка с почитателите си.

„В момента сме в процес на изпробване на някои мобилни функции, предназначени да помогнат на публичните личности в комуникирането с техните фенове", заяви говорител от Facebook пред AllthingsD. Той добавя също, че им съдейства малка група от хора и че скоро ще разкрият повече детайли относно проекта.

Трябва обаче да се обърне внимание на факта, че съществуват не малко приложения, стараещи се да направят споделянето на звездите по-лесно във всички мрежи, не само във Facebook. Приложението WhoSay, например, контролира съдържанието в платформи като Twitter, Instagram и Tumblr, както и във Facebook.

В този дух, Facebook събра талантливия си отбор през изминалата година, за да работи по най-добрия начин с известните личности за използване на социалната мрежа, включително публикуване на откровени мисли и снимки. Разработваното в момента приложение със сигурност ще допринесе за развитие на това начинание.

Връщайки се назад в историята, Twitter е сайтът, който се усъвършенства в сферата, като всъщност започна с доста подобен на този на Facebook план. Twitter отначало също разпространяваше ВИП версии на приложения за знаменитите си партньори. Медийният отдел на социалната мрежа също така отдавна има много служители, които се съсредоточават върху убеждаването на звезди от множество индустрии да използват платформата, включително филмовата, музикалната, телевизионната, политическата, спортната и журналистическата.

Засега Facebook като че ли до някаква степен си играе, за да навакса изоставането си в тази област. Компанията пусна и много функции, подобни на тези в Twitter, като Hashtags, Trending Topics и Embedded Posts, с цел да привлече повече активност.