Кризата с коронавируса има значително отражение върху всеки един аспект от живота, включително и върху това как хората се снабдяват с най-необходимите стоки. До 2023 година се очаква онлайн търговията в световен мащаб да стигне 6,5 трилиона долара, но нейният растеж може да се окаже още по-бърз и мащабен в резултат на пандемията.

От онлайн платформата Stackline разглеждат поведението на потребителите през март тази година в сравнение със същия месец на предходната, за да установят в кои категории има най-голям скок на интернет покупките. За целта те разглеждат данните от потребителски пазар номер 1 в света - Щатите.

Докато паническото трупане на запаси у дома може да се каже, че вече отминава, то много от хората продължават да купуват стоки от първа необходимост вече не от физически магазини. Все пак докато медицинските консумативи и храните очаквано са по-търсени в онлайн магазините, то изненадата са някои по-различни продукти.

Такива са хлебопекарните, както и някои фитнес продукти. Според данните най-голям ръст на онлайн покупките през март тази година има на ръкавиците за еднократна употреба - с цели 670%. Веднага след тях обаче са хлебопекарните с 652% ръст. На трето място е един от популярните в САЩ медикаменти срещу настинка и кашлица.

В топ 10 влизат още тежести за тренировки у дома - с ръст от 307 на сто, заедно с перилни препарати и подобни - с 275%. Сред най-купуваните онлайн стоки влизат още готови супи, ориз и зърнени храни, пакетирана храна, както и млечни продукти.

В същото време има и различни категории "губещи" стоки, при които има спад на търсенето в интернет магазините. На първо място това се отнася до куфарите за пътуване. При тях намалението е от 77 на сто към края на миналия месец в сравнение с март 2019 година.

Значително е намалението в категориите "Фотоапарати" и "Бански костюми за мъже" - с по 64% за всяка от тях. Спад има още в покупките на булчински рокли, мъжки костюми, спортни обувки и фитнес сакове - за всичките с над 55 на сто.

Снимка 475634

Източник: Visual Capitalist